سایت اموزشی الفبا پلاس

پیر ما گفت که جنگ است ، قلم بردارید...

راه های ایجاد سکوت در کلاس

وقتی که یک دانش‌آموز در کلاس بیش از حد معمول صحبت می‌کند، معلم می‌تواند از او بخواهد، تا مطلبی درباره حرف زدن زیاد در کلاس و اذیت شدن بچه‌ها بنویسد زیرا ممکن است آن دانش‌آموز تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشد و این کار باعث می‌شود او به اشتباه خود پی ببرد. تهدید کردن برای حل اختلاف‌ میان دو دانش‌آموز که دعوایی را شروع کرده‌اند، راه‌حل مناسبی نیست زیرا امکان دارد عمل تهدید به ضرر و ناکامی معلم منجر شود. بنابراین حل اختلاف‌های دانش‌آموزان در خلوت راه‌حل مطمئن‌تری خواهد بود.معلم باید سعی کند روش‌های تنبیهی را بلافاصله پس از مشاهده عمل خلاف از سوی دانش‌آموز به کار گیرد تا دانش‌آموز خاطی به ارتباط میان عمل خود و نتیجه آن پی ببرد. معلم نباید برخورد خود را با دانش‌آموز خطاکار به تعویق بیندازد و یا تهدیدات مبهمی را که امکان عملی کردن آن ها در آینده وجود ندارد، مطرح کند زیرا تا آن زمان دانش‌آموز خاطی اشتباه و عمل خلاف خود را به کلی از یاد می‌برد و اِ عمال تنبیه موجب احساس تنفر و تهدید در او می‌شود و ممکن است کینه‌توزی و دشمنی با معلم را در او افزایش دهد.

تاثیر روانشناسی بر آموزش بهتر

یکی از نظریه‌های بسیار مفید در این مورد، نظریه انگیزه «مازلو» است که این امکان را به معلم می‌دهد که از وضع نیازهای اولیه شاگردان خود اطلاع داشته باشد و نسبت به رفع آن ها اقدام‌های لازم را انجام دهد. کاربردهای نظریه انگیزش مازلو در تدریس بسیار امیدوارکننده است. یکی از کاربردهای کاملاً عملی این است که معلم باید تمامی توان خود را به کار گیرد تا مطمئن شود که نیازهای فروتر دانش آموزان ارضاء شده است تا بدین تربیت احتمال پرداختن آن ها به نیازهای عالیتر بیشتر شود.

عده‌ای از دانش‌آموزان به دلایل مختلف با اضطراب و ناراحتی وارد کلاس می‌شوند، معلم باید تمامی تلاش خود را به کار گیرد تا اضطراب و نگرانی آن ها را به حداقل برساند و زمینه مثبت‌اندیشی و خلاقیت را برای آنان فراهم کند. دانش‌آموزانی هم در کلاس پیدا می‌شوند که نه فقط هیچ‌گونه اضطرابی ندارند، بلکه از تجارب یادگیری خوبی نیز برخوردار هستند که باید مورد تشویق قرار گیرند.

معلم می‌تواند از این گونه تجارب در جهت یادگیری بهتر و آسان تر تمامی دانش‌آموزان استفاده کند. یکی دیگر از عواملی که در یادگیری شاگردان نقش اساسی دارد، ایجاد انگیزه در آن ها است و معلم نباید از عامل انگیزه در تحریک دانش‌آموزان غفلت می‌کند. انگیزه، دانش‌آموز را به سمت یادگیری سوق می‌دهد، علاقه و عشق او را برمی‌انگیزاند و به فعالیت‌ها و تلاش‌های او شکل و جهت می‌بخشد.



در این کشتی درآ، پا در رکاب ماست دریاها مترس از موج، بسم الله مجراها و مُرساها

این سایت در چهار زمینه زیر فعالیت خود را در بهمن ماه 1395 اغاز کرد به امید ان که ماحصلش بتابد بر فرزاندن غیور ایران زمین

اندیشه های برتر در حوزه آموزش و پرورش
نمونه سوالات استاندارد
اخبار اموزشی
مقالات و پژوهش های علمی
کلمات کلیدی
روز اول مدرسه چگونه باشیم ویژگی های معلم خوب محتوای الکترونیکی فلش اموزشی ابتدایی وسایل و تجهیزات مورد نیاز معلم در مدرسه وسایل و تجهیزات مورد نیاز معلم برای شروع سال تحصیلی وسایل مورد نیاز معلمان ابتدایی وسایل مورد نیاز معلم در مدرسه سولات پرتکرار در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سوالات پر تکرار مصاحبه ورودی دانشگاه فرهنگیان جزوه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جزوه مصاحبه استخدامی وزارت اموزش و پرورش جزوه سوالات استخدامی اموزش و پرورش معرفی رشته های دبیری دانشگاه فرهنگیان معرفی رشته های دانشگاه فرهنگیان معرفی رشته های اموزگاری دانشگاه فرهنگیان رشته علوم تربیتی را بیشتر بشناسیم نحوه شروع سال جدید معلم نحوه برخورد با دانش اموزان در روز اول مدارس مدیریت کلاس مدیریت روز اول مدرسه اداره کلاس فوق لیسانس چی بهتره فوق لیسانس فرهنگیان رشته های مجاز برای کارشناسی ارشد و دکتری فرهنگیان رشته های مجاز انتخاب رشته کارمندان اموزش و پرورش در چه رشته ای ادامه تحصیل دهم بهترین رشته برای فوق لیسانس فرهنگیان ادامه تحصیل فرهنگیان کار اداری یا اموزشی
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan