سایت اموزشی الفبا پلاس

پیر ما گفت که جنگ است ، قلم بردارید...

معلم چه لباسی بپوشد بهتر است

به نام خالق زیبایی ها


نوع پوشش معلم فعالیت و ذهن دانش اموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه به این موضوع مهم متاسفانه در اموزش و پروش با توجه به هزینه های زیاد پوشاک و حقوق ناچیز معلم ، مورد غفلت واقع شده است . اما معلم باید حداکثر تلاش و سعی خود را در پوشش خود به خرج دهد چرا که علاوه بر بعد الگو بودن معلم های عزیز این نوع پوشش بر فرایند تدریس و توجه دانش اموز تاثیر به سزایی دارد و از سوی دیگر وجهه و شان معلم را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می دهد . معلمی که ژولیده و بی توجه به تیپ و ظاهرش در کلاس درس حاضر می شود نمی تواند سفیر هدایت خوبی  برای دانش اموزانش باشد چرا که (رطب خورده کی منع رطب کند)

در ادامه مطلب با ذکر چند نکته ی کم خرج ولی مهم در کلاس درس سعی می کنیم معلم های گرامی را از این گذرگاه به سلامت عبور دهیم و نگرشی تازه و فراموش شده در اموزش و پرورش را دوباره زنده کنیم.


پوشش معلمی

استفاده معلمان از لباس‌های تکراری، ساده و رنگ‌های تیره موجب عدم توجه و ایجاد نارضایتی و بی حوصلگی دانش‌آموزان در کلاس می‌شود.رنگ و شکل لباس در جذب مخاطب تأثیر دارد به خصوص پوشش مناسب معلمان یا ترکیب‌بندی رنگ‌های شاد باعث طراوت روحیه و نشاط قلبی دانش‌آموزان می‌شود.

 اگر معلم براساس تأکیدات قرآن کریم از رنگ‌های شاد مانند رنگ سفید و آبی در پوشش خود استفاده کند، دانش‌آموزان نیز در ایجاد و تدوام ارتباط با معلم، همکاری لازم را خواهند داشت.اگر معلمان در کنار رعایت پوشش اسلامی، از لباس آراسته و طرح‌دار با رنگ‌های شاد و نشاط ‌آور استفاده کنند، ترس دانش‌آموزان از محیط مدرسه و معلم از بین می‌رود.

معلم می‌تواند در لباس خود از انواع رنگ‌های شاد از جمله سفید، صورتی، زرد و آبی استفاده کند، اما از پوشیدن لباس هایی به رنگ‌ مشکی ،خاکستری و قرمز اجتناب کنند چراکه این نوع رنگ‌ها سبب ایجاد حالت بی‌علاقگی و دلزدگی و اضطراب در دانش‌آموز خواهد شد.

به‌طور کلی، لباس معلم باید طوری باشد که او 6 تا 7 ساعت در آن احساس راحتی کند. پوشیدن لباس‌های بیش از اندازه تنگ یا گشاد، برای معلم‌ها اصلا کار درستی نیست...

 بهتر است معلم‌ها به‌خصوص معلم‌های جوان‌تر، دور پوشش‌های مد روز و مجلسی را برای رفتن به مدرسه خط بکشند. آقا معلم‌های جوان هم باید خیلی مراقب آرایش موها و نوع کلامشان در کلاس درس باشند چون معمولا پسربچه‌ها از معلم‌های جوان خود به سرعت الگوبرداری می‌کنند. در ادامه، 18 پیشنهاد برای پوشش لباس معلم‌ها به این عزیزان ارائه می‌کنیم:

1 : لباس‌هایی با پارچه نخی و سبک، بهترین لباس‌ها برای رفتن به مدرسه هستند. 

2 : از کفش‌های نرم، راحت و سبک برای حضور در محل کارتان کمک بگیرید. اگر معلم ورزش هستید، کتانی‌های لژدار بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. 

3 : بهتر است آقا معلم‌ها برای رفتن به کلاس کت‌وشلوارهای رسمی نپوشند. پوشیدن یک بلوز و شلوار ساده می‌تواند حس نزدیکی بیشتری را بین معلم و بچه‌ها به وجود بیاورد.

4 : اگر اصرار به پوشیدن کت دارید، کت‌های تک و کتان بپوشید.

5 : جور‌کردن رنگ کفش با کمربند، شلوار یا مانتو در آقایان و خانم‌های معلم برای بچه‌ها بسیار جذاب است. 

6 : خانم‌های معلم می‌توانند رنگ مانتو و مقنعه خود را با هم ست کنند. 

7 : استفاده از زیورآلات مختلف در کلاس درس، کار معقولی نیست. به دست کردن حلقه و ساعت کافی است. 

8 : خانم معلم‌ها می‌توانند رنگ مقنعه را با شلوار و رنگ مانتو را با کفششان، هماهنگ کنند تا ظاهر مناسبی پیدا کنند. 

9 : پوشیدن بلوز و شلوار‌های کتان با رنگ کرم یا سبز می‌تواند آقا معلم‌ها را خوش‌تیپ‌تر کند.

10 : در روزهایی که جلسه انجمن اولیا و مربیان دارید، لباس‌های رسمی و مرتب بپوشید. اگر از کمی عطر هم استفاده کنید که چه بهتر. 

11 : بهتر است خانم معلم‌ها در روزهای سرد سال علاوه بر پالتو، مانتوی سبکی هم بپوشند تا در صورت نیاز، پالتویشان را درآورند که گرمای کلاس اذیتشان نکند. 

12 : خانم‌های معلم به‌خصوص در روزهای امتحان نباید کفش‌های پاشنه‌دار بپوشند زیرا صدای تق‌وتق پاشنه این کفش‌ها در کلاس تمرکز بچه‌ها را به هم می‌ریزد. 

13 : اگر کلاس درس تخته گچی دارد، برای پیشگیری از حساسیت‌های پوستی، یک جفت دستکش نخی همراه داشته باشید و سر کلاس آن را دستتان کنید.

14 :  آرایش‌های تند و غلیظ و استفاده از لاک یا فرنچ ناخن اصلا برازنده یک خانم معلم نیست.

15 :  بهتر است خانم‌ معلم‌های میانسال برای برازنده‌تر شدن ظاهرشان از کیف و کفش‌های چرم و مانتو و شلوارهای کرپ استفاده کنند. 

16 : اگر در مناطق محروم یا قسمت‌هایی از شهر که مردم آنجا درآمد کمتری دارند، تدریس می‌کنید، بهتر است لباس‌، کیف و کفش‌های گران قیمت نپوشید. ظاهری ساده و در عین حال مرتب و تمیز می‌تواند آراستگی‌تان را حفظ کند. 

17 : اگر یکی از شاگردان شما، پدر، مادر یا یکی از نزدیکانش را از دست داد، برای نشان دادن احترامتان به او یکی، دو روز با لباس مشکی در کلاس درس حاضر شوید. 

18 : خانم معلم‌های چادری می‌توانند زیر چادر مشکی‌شان روسری‌هایی با رنگ‌های روشن بپوشند. 

منابع: Fashion&Beauty, Teacher Clothes


الفبا پلاس برای شما ارزوی بهترین روز ها را در کلاس درس دارد.

This website really has all of the information and facts I wanted
about this subject and didn't know who to ask.
まつげエクステのサイトです。
This article is genuinely a pleasant one it assists
new internet people, who are wishing in favor of blogging.

سلام میخاستم بدونم دانشجو اگ روی بدنش خالکوبی داشتهدباشه هم میتونه رشته دبیری رو ادامه بده یانع؟ ممنون

سلام وقت بخیر
در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان جهت استخدام تست ها و آزمایش هایی جهت بررسی سلامت جسمی و روانی صورت می گیرد .‌چنانچه در استان شما این بررسی ها سخت گیرانه نباشد و کسی متوجه خالکوبی شما نشود در ادامه با مشکل مواجه نخواهید شد ولی بلعکس مشخصا در صورت رویت با مشکل مواجه خواهید شد‌ .‌پیروز باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
در این کشتی درآ، پا در رکاب ماست دریاها مترس از موج، بسم الله مجراها و مُرساها

این سایت در چهار زمینه زیر فعالیت خود را در بهمن ماه 1395 اغاز کرد به امید ان که ماحصلش بتابد بر فرزاندن غیور ایران زمین

اندیشه های برتر در حوزه آموزش و پرورش
نمونه سوالات استاندارد
اخبار اموزشی
الفبا پلاس را در اینستاگرام دنبال کنید: alefbaplus@
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan