سایت اموزشی الفبا پلاس

پیر ما گفت که جنگ است ، قلم بردارید...

کار آموزشی یا کار اداری؟

به نام خالق علم و ادب

سلام به تمامی همراهان ژرف اندیش سایت اموزشی الفبا پلاس در سراسر ایران عزیز

سوال بسیاری از همکاران فرهنگی این است که آیا در مدرسه کار کنیم یا به پیشنهادات مطرح شده برای کار در اداره ی اموزش و پرورش نیز فکر کنیم ؟

در این مقاله تفاوت ها و نکات پیدا و پنهان این انتخاب را برای شما قرار می دهیم امیدوارم مورد استفاده و مفید واقع شود .

 

دوستان عزیز که تازه از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده اند همواره دقت داشته باشند که کار در روستا و مدارس چند پایه از امتیاز بیشتری در مقایسه با کار در شهر و اداره برخوردار است و پیشنهاد ما به عزیزانی که مشکل خاصی ندارند این است که همواره 2 سال اول را در روستا خدمت کنند و علاوه بر تجربیات گسترده ای که در حرفه معلمی کسب می کنند امتیازات ارزشیابی خود را نیز افزایش داده اند و شک نکنید که در طول 30 سال خدمت حتما بارها و بارها این امتیاز راهگشای شما خواهد بود.
ضمنا در جدول زیر به مقایسه کار اموزشی (مدرسه ) با کار در اداره اموزش و پرورش می پردازیم:
1: تعطیلات : کار در مدرسه دارای 3 ماه تعطیلات تابستانی + پنج شنبه ها می باشد و در مقابل کار در اداره اموزش پرورش در کل سال تحصیلی فقط 30 روز مرخصی دارید و تابستان و پنج شنبه و تعطیلات عید باید در اداره حضور داشته باشید.
2:حقوق: کارمندان ادارات اموزش و پرورش علاوه بر 500 هزار تومان حق ویژه بطور میانگین از 300 هزار تومان اضافه کار نیز برخوردارند و در مقایسه با مدیران و معاونان مدارس تقریبا حقوق یکسانی دارند ولی از اموزگاران و دبیران حقوق بالاتری دارند.
3:نقل و انتقالات : اگر اموزگاری از شهر و استان محل خود رضایت ندارد و تمایل به انتقال خارج استان یا داخل استان دارد کار در اداره اموزش و پرورش به او پیشنهاد می کنیم چرا که راه انتقالی برای کارمندان اداری پیج و خم های کمتری دارد.
تنها تفاوت کار اموزشی با کار اداری در 3 مورد ذکر شده ی بالا خلاصه می شود و قطعا کار در مدارس جذابیت و تنوع خاص خودش را دارد و تربیت و اموزش انسان والاترین خدمت ها و عبادت ها می باشد.


صد البته معلمی متنوع تر ، جذاب تر و شور و شوق بیشتری داره و هر روز یه قصه و ماجرای مخصوص خودش رو با همه مشکلات و دلخوشی های خودش داره و خاطره میشه

اداره تکرار مکررات و ساعت کار که بیشترم هست 

ولی خب  گاها بخاطر انتفالی یا کمی حقوق بیشتر چاره ای نیست مگر نه که اداره کاملا از جذابیت افتاده و اصلا مثل گذشته نیست 

همینطور است 

اداری با این حقوق ارزشی نداره(فوق العاده ویژه در شهریور 1400 یکی شد)، مگر همان هایی که نویسنده در متن هم گفته و تکرار مکررات هست منم بگم .

بله متاسفانه هم اکنون فوق العاده اداری و آموزشی یکی شده و جذابیتی نداره 

چن تا سوال داشتم یکی این که الان اداره باید پنجشنبه ها هم رفت و این که من اولین سالمه درس میدم ایا میتونم برای سال بعد درخواست انتقال به اداره بدم و قبول بشه و چقد شانس دارم موافقت کنم و چیکار کنم شانسم بیشتر بشه یا همش بند پ میخواد   

سلام الان تمام ادارات کمبود کارشناس دارن تقاضا پایینه . درخواست بنویسید 100 درصد موافقت میشه

سلام 

رتبه بندی معلمان شامل نیروهای اداری هم میشود؟

سلام بله حتما

سلام 

کار در اداره امسال از نظر حقوقی چه قدر با کار در مدرسه تفاوت داره ؟ ارزش داره بریم اداره؟

 

سلام
مقداری از معلم بیشتره ولی خب ساعت کاری بیشتری دارید و دیگ قید پنج شنبه و تابستون رو باید زد
تفاوتشم حدود 800 تومنه بعلاوه برخی اضاف کاری ها و کمک رفاهی ها
اگر معاون و مدیر مدرسه باشید و بخوای بری اداره شاید حقوقت کمترم بشه

سلام ، من دانشجوب فرهنگیان هستم . میخواستم بدونم بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله میتونم در اداره مشغول بشم یا خیر ‌‌‌؟! و اینکه من محل خدمتم شهری دیگ هست ، آیا میتونم همون سال اول انتقالی بگیرم به اداره محل زندگیم ؟

سلام بله می تونید اداری بشید از اول اگر نیاز داشته باشند
انتقالی هم میشه گرفت ولی خب سخت و تقریبا در حالت معمولی غیر ممکنه مگر اینکه حالت رو به غیرمعمولی تغییرش بدید 

من امسال مدیر یک دبستان ۱۰۰ نفره شدم بدون هیچ معاونی.

چند روز رفتم دیدم با روحیه من سازگار نیست. یعنی بیشتر از کارای سیستمی و ثبت وبارگذاری و... ترسیدم چون هیچ تجربه ای نداشتم.  انصراف دادم برگشتم کلاس، به نظرتدن اشتباه کردم؟؟؟؟

سلام خیر چرا اشتباه کنید بهنرین تصمیم رو گرفتید
شما به خودتون و 100 دانش اموز لطف کردید
انشالله در سال های اینده با تخصص بیشتر و با انگیزه بیشتر مدیر میشی

سلام من سال آخر دانشگاهمه متاسفانه چشم راستم هم تنبلی داره و هم انحراف میخاستم بدونم که آیا شغلی تو خود اداره هست که نیازی به کامپیوتر نداشته باشه یا کمتر به کامپیوتر وابسته باشه ؟؟بع خدا ذهنمو خیلی درگیر کرده میخاستم برم انصراف بدهم چون که چشم تنبلم که حدود 40درصد بینایی داره وقتی زیاد با کانپیوتر کار کنم خیلی خیلی درد می کنه ممنون میسم راهنمایی کنید 🙏🙏

سلام و درود خسته نباشید، بنده دانشجو فرهنگی ترم ۴ هستم، به بخش آموزشی علاقه چندانی ندارم ، آیا میشه بعد فارغ التحصیلی جذب کادر اداری بشم و به علت مشکلات متعددی نیازمند انتقالی به شهرستان خودمون هستم بنظرتون با پیگیری میسر میشه؟

سلام بله هر دو مورد امکان پذیر اما انتقالی بعد 2 سال 

ثواب آموزش و هدایت راستین دانش آموز بیشتره، تا کار رباتی و تکراری اداری.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
در این کشتی درآ، پا در رکاب ماست دریاها مترس از موج، بسم الله مجراها و مُرساها

این سایت در چهار زمینه زیر فعالیت خود را در بهمن ماه 1395 اغاز کرد به امید ان که ماحصلش بتابد بر فرزاندن غیور ایران زمین

اندیشه های برتر در حوزه آموزش و پرورش
نمونه سوالات استاندارد
اخبار اموزشی
الفبا پلاس را در اینستاگرام دنبال کنید: alefbaplus@
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan