سایت اموزشی الفبا پلاس

پیر ما گفت که جنگ است ، قلم بردارید...

کدام پایه را برای تدریس انتخاب کنیم؟

سعی کنید قبل از انتخاب پایه در ابتدایی حتما این نوشته را به دقت مطالعه کنید ، هر پایه شرایط خاص خودش را می طلبد که باید در نظر داشته باشید و با اگاهی انتخاب کنید .
سختی ها ، اسانی ها ، مطالبات ، حجم و مفهوم در هر پایه را به قدر نیاز بررسی می کنیم و امیدوارم هر نفر طبق توانایی و علاقه ای که دارد در کلاس درس حاضر شود و بهترین عملکرد را داشته باشد 
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
اگر دنبال کلاسی با درصد اسودگی و حجم کار کم هستید پیشنهاد ما به شما پایه سوم است.
اگر کلاسی مد نظر دارید که می خواهید خودی نشان دهید و دنبال کلاس خصوصی هستید کلاس ششم را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که با تلاش و درصد قبولی بالا در ورودی تیزهوشان و مدارس خاص به راحتی بر سر زبان ها افتاده و قادر خواهید بود کلاس های خصوصی خود را طرح ریزی کنید. ولی چناچه کار با کودکان خردسال و امتیاز برای شما اهمیت دارد و می خواهید یک انسان بی سواد در مقابل چشمان شما خواندن و نوشتن را بیاموزد و در این حس شیرین شریک باشید پایه اول این امکان را به شما خواهد داد ضمن اینکه پایه اول امتیاز بیشتری در مقایسه با سایر پایه ها برای معلم در ارزشیابی معلمان دارد.
پایه دوم مفاهیم خاصی ندارد و یک پایه ی کم دردسر است و تقریبا جمع و تفریق و امادگی برای ضرب و تقسیم مد نظر است پس انتخاب این پایه از لحاظ مفهومی پایه ی مقرون به صرفه ای است.
پایه چهارم نیز حجم مطالب مقداری بیشتر از حد معمول است پس مقداری سرعتی بودن در این پایه مورد نیاز است که باید به ان توجه شد .
در پایه ی پنجم اما داستان کمی فرق می کند و من به شخصه این پایه را سخت ترین پایه برای تدریس در ابتدایی می دانم چرا که مفاهیم ریاضی در این پایه مقداری فراتر از پایه های قبلی است و کار بیشتری را می طلبد پس به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تازه پا به عرصه گذاشته اند برای سال اول کاری این پایه پیشنهاد نمی شود (نکته:این فقط یک پیشنهاد است و در صورت علاقه به این پایه شما حتما موفق خواهید بود و در انتخاب و توانایی خود شک نکنید)
 
در کل در ابتدایی ما پایه ای سخت به معنای واقعی کلمه نداریم بلکه این معلم است که باید دانش بروز شده و متناسب با نیاز جامعه داشته باشد و خودش را وقف دانش اموزان کند ، روش های فعال را در کلاس به کار بندد و این دیواری که بین جامعه و مدرسه شکل گرفته را از بین ببرد و میان درس و زندگی تناسبی شیرین برقرار کند .
 
جهت عضویت در گروه تلگرامی الفبا پلاس و مشورت با سایر همکاران و روانشناسان لطفا درخواست خود را به شماره 09359107027 پیامک کنید 
 
موفق باشید
 
الفــبا پـلاس - مدرسه ی شیرین مجازی
واقعا توضیحاتتون خیلی برام مفید بود فکرشو نمیکردم مطلبی این چنینی تو سرچ اینترنتیم پیدا کنم .ماجور باشید
ممنون از لطفتون . پیروز باشید همکار گرامی
سلام ممنون از توضیحاتون. من سال اول تدریسمه بین سه پایه اول مردد هستم بنظرتون کدامیک مناسبتره برای من.مرسی از همفکریتون
سلام پیشنهاد من به شما پایه سوم می باشد
پیروز باشید
کاملا با نظر شما موافق هستم. من خودم برای اولین سال تدریس پایه پنجم رو داشتم و مطالب کتاب ریاضی به شدت سنگین و مفهومی بود . با این حال با تلاش زیاد توانستم از عهده تدریس این پایه برآیم.
سلام وقت بخیر 

همین تلاش و همین اراده و همین به دل سختی ها زدن در اولین سال کاریتون قطعا در اینده بهترین اتفاقات رو در حوزه اموزش برای شما رقم خواهد زد . حجم کتب متاسفانه متناسب با امکانات و فضای مدارس دولتی نیست و امیدواریم در این خصوص تدبیری اندیشه شود.
ممنون از نظر مفیدتون
سلام من پارسال چهارم بودم امسال دوم و چهارم (دوپایه ) کارم خیلی سخته؟
سلام وقتتون بخیر
سخت ترین کار شما می تونه مدیریت زمان باشه 
به تعداد دانش اموزانتون هم مرتبطه 
به سطح دانش اموزانتون هم مرتبطه
باید متناسب با تعداد و سطح دانش اموزان برنامه ریزی کنید تا در اخر سال وقت کم نیارید و لازم نباشه از کیفیت تدریس بزنید تا حجم کتب تمام شود
اگر تعداد دانش اموزان و شرایط مدرسه و سطح دانش اموزان را ذکر بفرمایید برنامه سالانه و بودجه بندی متناسب با شرایطتون در سایت گذاشته خواهد شد .
موفق باشید همکار محترم

سلام من اولین سال تدریسمه و می خوام پایه ششم تدریس کنم به نظرتون می تونم؟؟

سلام همکار گرامی
در توانایی خودتون هیچوقت شک نکنید . پایه ششم از پایه های جذاب و پر کاریه که خب با توجه به انگیزه و تازه نفس بودنتون قطعا مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد و ضمنا توصیه می شه چون پایه ششم هستید از امتیاز ویژه این پایه که برگزاری کلاس های قبولی مدارس خاص هستش نیز استفاده کنید و تلاش کنید تو این زمینه تو شهری که هستید جز بهترین ها باشید و این مهم مستلزم اینکه اول خودتون امسال سعی کنید معلم-دانش اموز باشید یعنی هم درس بدید و هم اینکه نکات مهم و طلایی تستی رو از کتابا کشف کنید و تسلط بر کتاب ها و مطالب پیدا کنید . اکثر همکارانی که در سال های اولیه تدریس پایه ششم رو انتخاب کردنددر صحبت هایی که داشتیم کاملا راضی و موفق بودند
بهروز باشید 

عرض سلام و خدا قوت.

من امسال دومین سال تدریسمه.سال اول چهارم بودم و شکر خدا

خیلی خوب تونستم از پسش بربیام ولی امسال دوم رو دادن بهم آیا پایه ی خوبیه یا مشکل خواهد بود برام؟

البته من ااز این نظر که با بچه های پایه های بالاتر بهتر کنار میام کمی مرددم و میترسم

سلام همکار محترم وقت بخیر

قطعا در پایه چهارم که موفق بودید در پایه دوم هم موفق تر خواهید بود چرا که یکسال با تجربه تر شده اید  .دانش اموزان پایه چهارم و دوم از لحاظ رشدی تفاوت چندانی باهم ندارند و مشکلی در ارتباط برقرار کردن نخواهید داشت . در پایه دوم در تدریس درس ریاضی بهتر است که از روش های فعال و گروهی استفاده بشه و در تدریس ریاضی اگه از ابزارهای مختلف تدریس استفاده کنید  که مطالب برای دانش اموزان عینی تر بشه قطعا در اهداف این درس موفق خواهید بود . درس های دیگر (فارسی،هدیه ها و ... )فقط جنبه تقویت واژگان و تند خوانی و روانخوانی رو مدنظر داشته باشید. اصلا نگران نباشید قطعا موفق خواهید بود . خوشحال خواهیم شد تجربیات خودتون رو از سایر پایه ها در قسمت نظرات با دیگر همکاران تبادل کنید . بهروز باشید

ممنونم ازتون استاد

چیزی که باعث شد موفق باشم تلفیق دروس مختلف باهمدیگه و استفاده از روش های ملموس برای بچه ها بود مثلا املا رو از انواع روش های بادکنکی و آبکی و... استفاده میکردم دروس خشکی مثل ریاضی و علوم رو با داستان هایی که خودم ساخته بودم براشون توضیح میدادم.همواره ازشون تو گروه فعالیت میخواستم و بازی های جذابی رو ترتیب میدادم و یکی از کارهایی که از نظر خودم خوب بود ایجاد ارتباط گروهی بین همه دانش آموزان به نوبت بود که باعث صمیمیت بین دانش آموزان میشد و این ها باعث شد که شکر خدا سال اولم تجربه ی خیلی خوبی تو کارنامه ی کاریم باشه.

ممنون از لطفتون

خب شما که اینقد فعال و اپدیت هستید دیگه نباید برای انتخاب پایه نگران باشید .. تمام پایه های ابتدایی با روش های نوین تدریسی که شما ذکر کردید خیلی زیبا و موفق پوشش داده میشه امیدوارم که سال دوم تدریستون کلاسی شاد داشته باشید و دانش اموزانی مهربان ، مسئولیت پذیر ، شاد ، عاشق طبیعت و بطور خلاصه #شهروند_مطلوب تحویل جامعه بدید.

سلام وخدا قوت

من دفعه پیش پیام دادم که کلاس دوم برام افتاده ولی پایه ام به ششم تغییر کرد.استاد چه راهکاری دارید که تدریس عالی داشته باشم؟از اونجایی که مدرسه ام پسرانه هستش و سنم هم کمه چیکارا بکنم برای کنترل کلاس؟

با سلام و وقت بخیر
با توجه به توانایی هایی که در تلفیق دروس و داستان سرایی و شوق دادن به مطالب دارید مشکلی از نظر آموزشی و تدریس در پایه ششم نخواهید داشت ، به نظر من مسئله مهم شما در این پایه کنترل کلاس باشد که به نظر در این مورد مقداری دل مشغولی دارید . اول بهتره که نوع نگاهمون به مدیریت و کنترل کلاس تغییر کنه یعنی این تفکر که اگه دانش اموزانی ساکت و بی مطالبه داشته باشیم ما در مدیریت کلاس موفق بودیم کاملا مردود می باشد بهتر است که از همان ابتدای سال در هفته اول مدارس کاملا جدی و منظم در کلاس حاضر شوید و در روز اول مدارس قوانین کلاس را در کلاس به صورت چاپ شده نصب کنید و از دانش اموزان بخواهید که به قوانین احترام بگذارند . از دانش اموزان در پایه ششم توقع افسرده بودن و ارام بودن نداشته باشید بلکه این هیجان و انرژی را در جهت مطلوب مدیریت کنید و برای این کار روش های گروهی در تدریس و سپردن مسئولیت به دانش اموزان(همیار معلم ، نماینده کلاس و ... ) از روش های مناسب و پرکاربرد است . خب با گذشت زمان و وقتی شخصیت جدی و منظمی از شما در ذهن دانش اموزان شکل گرفت حال بهتر است مقداری راحت تر و ازادانه تر با دانش اموزان رفتار شود و رابطه ها از سطحی به صمیمی تغییر کند(متناسب با تفاوت های فردی و ظرفیت های هر دانش اموز ) بی نظمی در تمامی کلاس ها با توجه به تعداد بالای دانش اموزان وجود دارد و این فقط مختص کلاس شما نیست پس سعی کنید در مواجهه با بی نظمی ها واکنش (مقابله غریزی مانند ناراحتی زیاد ، بالا بردن صدا و ...) نشان ندهید بلکه به این بی نظمی ها پاسخ دهید یعنی نوعی مقابله ی با فکر و هدف چرا که اگر غیر این باشد برخی دانش اموزان از بی نظمی به عنوان اهرمی برای تلافی استفاده خواهند کرد . در زمینه مدیریت کلاس ساعت ها می توان بحث و گفتگو کرد و مطمئن باشید چون تجربه کلاس چهارم داشتید در این زمینه مشکل خاصی نخواهید داشت و چه بسا که مدیریت کلاس در پایه های بالاتر مقداری راحت تر و قابل کنترل تر نیز باشد. موفق باشید همکار گرامی  

اول کار بسیار تخصصی و باید روان شناس، پزشک جامعه شناس مدیر مدبر با حوصله با وجدان خوش صحبت بدون هیچچچچچ گونه لهجه و گویش و زبان دوم باشید اخلاق کاری بسیار مهم بوده زبان کودک و زبان اندام ها و روابط عمومی قوی و خوش صدا باشید بهتر است معلم های اول زیبا مرتب و خوش لباس بوده و در انتخاب رنگ لباس دقت کافی داشته باشند.با اختلالات یادگیری آ شنایی کافی داشته باشند و در ماه های اول آ نها را شناسایی کنند و سریع ارجاع به مراکز مربوطه دهند. حروف و روش تدریس مدرن را بلد باشند و مدام تأکید نکنند که ما پنجاه سال است اول درس دادیم سابقه بالا داریم، جسارتا صرف سابقه کاری بالا دلیل بر کیفیت تدریس نمی باشد

سلام . دقیقا همین است ک می فرمایید . یک معلم خوب تمام این صفات را دارد 

سلام من اولین ساله که از هنرستان وارد ابتدایی شدم بهم پایه ششم دادن ریاضیش به نظرم خیلی سخته ، چهارم هم خالی دارن به نظرتون کدوم پایه ریاضیش راحتره ؟؟؟

سلام وقت بخیر . ریاضی پایه چهارم راحت تره.با توجه به اینکه سال اول تدریستون هستش پیشنهاد من به شما انتخاب پایه چهارمه ولی در پایه ششم هم اگر مقداری بیشتر تلاش کنید و قبل از تدریس برنامه ریزی و طرح درس داشته باشید پایه زیاد دشواری نیستش. پیروز باشید

سلام خسته نباشید من سال اول تدریسمه و پایه اول گرفتم با سبک کار اشنایی ندارم چه راهنمایی و پیسنهادی به من میدین

سلام همکار گرامی وقت بخیر

ابتدا 2 یا 3 روز وقت بذارید و شرایطی فراهم کنید تا دانش اموزا دیدگاه اولیشون از مدرسه مثبت بشه یعنی روز اول مدارس به سمت کتاب و مشق و نوشتن نروید سعی کنید دانش اموز درک مثبت و مفیدی از شما و مدرسه کسب کنه و برای این تغییر (خانه به مدرسه) اماده بشه و با محیط خو بگیره و امنیت روانی کسب کنه.

کم کم به سراغ اموزش بروید و یکی دو روز درباره شیوه صحیح قلم به دست گرفتن و اموزش مراقبت از کتاب ها و نظم و تعریف خطوط دفتر مشق (روی خط ، پایین خط ، بالای خط ) برنامه داشته باشید

نصب جدول حروف الفبا در کلاس به نحوی که حروف مخفی باشد و بعد از تدریس هر نشانه در جدول نمایان گردد.

فاصله از سخنرانی و خسته کردن دانش اموزان (دانش اموز کلاس اول اگر خیلی خوشبینانه فکر کنیم فقط 10 دقیقه می تواند روی موضوعی تمرکز کند) پس اگر بخواهیم 45 دقیقه کلاس به تدریس مشغول باشیم قطعا تاثیری نداشته پس بهتره مفهوم مورد نظر یعنی نشانه را به کمک داستان و شعر و بازی در 10 دقیقه تدریس کنید و بقیه وقت رو صرف بازی با اون نشانه به هر طریقی که بتونه در ذهن دانش اموز تثبیتش کنه (روش ها در سایر مقالات الفبا پلاس موجود است) بپردازید . 
این نکته رو هیچوقت یادتون نره که نسبت بازی به یادگیری مساوی است با نسبت اموزش به یادگیری
در پایه اول هرچه زبان کودکی بگشایید و بازی و سرگرمی رو با اموزش مخلوط کنید موفق تر خواهید بود.
مفاهیم ریاضی را فقط باید به حالت ملموس و عینی تدریس کنید و از چینه و امکانات اموزشی که دانش اموز از سطح دیداری به سطح لامسه و تجربه سوق پیدا کنه استفاده نمایید.


نکته مهم : خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج
سعی کنید در کنار درس فارسی و ریاضی  و علوم به درس محبت ، مهربانی، گذشت و کار گروهی و احترام به عقاید دیگران  که گمشده ی امروز جهان است نیز اهتمام ویژه داشته باشید و در اولین سال ورود فرزندان عزیزمان به مدرسه تجربه ای خوش و جذاب از مدرسه برایشان به یادگار بگذارید 
شاید دانش اموز ضعیف در پایه های بالاتر پیشرفت کند و به درجات بالای علمی برسد ولی دانش اموزی که از مدرسه زده شود و در سال اول نگرش منفی به معلم و مدرسه پیدا کند تا اخر سنگینی این نگرش را با خود به همراه خواهد داشت

موفق و موید باشید 

سلام

من سال اول هستم (خانم). بنظرتون آموزش پایه آسانتر در مدرسه پسرانه بهتره یا پایه سخت تر در مدرسه دخترانه؟

سلام وقت بخیر همکار گرامی
سختی و اسانی کار معلمی فقط در انتخاب پایه خلاصه نمیشه شما باید به دیگر مولفه ها نیز توجه کنید که عبارتند از :

تعداد دانش اموزان کلاس - خصوصیات و ویژگی های مدیر مدرسه و همکاران - سطح مدرسه و کلاس - سطح خانواده ها و ...

دختر خانم ها معمولا در کلاس نسبت به پسر ها ارام تر و قابل کنترل تر هستند و برقراری ارتباط با انها برای شما بهتر خواهد بود به نظر من اگر مدرسه دخترانه از لحاظ مولفه هایی که ذکر کردم از مدرسه پسرانه بهتر است مدرسه دخترانه رو انتخاب کنید چون سال اول هستید انتخاب بهتری خواهد بود.

سلام چقد شیوا بیان کردید.ممنونم

من سال اول تدریسم هست بنظر شما پایه اول مناسبتره یا سوم..برای یادگیری راحتر دانش آموزان و سهولت در تدریس کدوم پایه مناسبه

سلام ممنوم از لطفتون

سال اول تدریستون اگه راحتی و سهولت می خواهید پایه سوم قطعا پایه راحت تری هستش
ولی در ابتدایی انتخاب پایه انتخابی بین راحت و راحت تر است 
تمام پایه ها دشواری خاصی که نشود از پس ان برامد ندارد و اصلا نگران پایه نباشید 
مخصوصا شما که سال اول تدریستون هستش و انگیزه و انرژی بالایی دارید قطعا در هر پایه ای که باشید موفق خواهید بود 
کلاس اول مقداری کار و تمرین و تکرار بیشتری می طلبد ولی شیرینی های خاص خودش را دارد با سواد کردن انسانی پاک و به ثمر نشستن تلاش های معلم در پایان سال تمام خستگی ها را پوچ می کند.
پایه سوم بیشتر تمرکز کتاب ریاضی روی چهار عمل اصلی با توجه بیشتر به ضرب و تقسیم است و سایر کتاب ها نیز در پایه سوم مطالب شیوا و اسان است که اگر طبق بودجه بندی سالانه ای که در سایت قرار دادم پیش بروید تا پایان سال خیلی خوب و منظم کتاب ها تمام و یادگیری ها تثبیت می شود.
سوالی بود مطرح کنید در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

سلام 

من بعد از ده سال کار در حیطه مدیریت و معاونت در دوره متوسطه اول و دوم امسال بالاجبار به اموزگاری شدم و پایه چهارم را به من سپردن خیلی استرس دارم از عهده اموزش برنیام راهکاری برای من دارید؟

باتشکر 

سلام 

من بعد از ده سال کار در حیطه مدیریت و معاونت در دوره متوسطه اول و دوم امسال بالاجبار به اموزگاری شدم و پایه چهارم را به من سپردن خیلی استرس دارم از عهده اموزش برنیام راهکاری برای من دارید؟

باتشکر 

سلام همگار گرامی 
متاسفیم که در کاری بالاجبار گمارده شده اید و باید یکسال با این کار دست و پنجه نرم کنید بسیار برای روان ادمی سخت است ولی وقتی چاره ای نیست بهترین رویکرد این است که شرایط موجود را بپذیرید و سعی کنید وقتی سیستم هوای معلم را ندارد خودمان حداقل هوای خودمان را داشته باشیم و با فکر و خیال و افکار منفی به خودمون ضربه نزنیم . پس شرایط موجود را بپذیرید و سعی کنید این یک سال به خوشی و خاطرات خوب بگذره.

پایه چهارم یکی از راحت ترین پایه های تدریس در ابتدایی می باشد و تنها سختی این پایه حجم زیاد کتاب ریاضی و وقت اندک است و بسیار به شرایط دانش اموزانتان نیز بستگی دارد که چقدر از پایه قوی هستند و خانواده ها چقدر با بچه ها در خانه کار می کنند و تعداد دانش اموزان و سایر عوامل 

اگر طبق بودجه بندی سالانه ای که در سایت قرار دادم با نظم و طبق برنامه جلو برید به هیچ مشکلی برخورد نمی کنید و وقت هم در پایان سال کم نمی اورید فقط باید دقیقا مطابق با بودجه بندی تدریس کنید و هر ماه به صفحات مورد نظر برسید 
قبل از تدریس ریاضی مطالعه کنید و از کتاب جدید برای خودتون استفاده نکنید بلکه از کتاب های یکی از دانش اموزان سال گذشته که جواب سوالات در ان نوشته شده باشد استفاده کنید خیلی کار راحت تر و بهتر می شود برای شما که تجربه اموزش نداشتید .
من فکر می کنم امسال سال خوبی از لحاظ تجربه و خاطرات شیرینی برای شما خواهد بود انشالله
چنانچه سوال یا موردی بود می توانید مطرح کنید در کمترین زمان ممکن توسط همکاران پاسخ داده خواهد شد اصلا نگران نباشید 
موفق باشید
من پارسال پایه ششم دختردرس دادم امسال پایه پنجم پسر من غیر انتفاعی درس میدم چطور ارتباط موفقی با دانش اموزان داشته باشم دانش آموزان پس خیلی پر انرژی هستن از لحاظ تدریس کتب مشکلی ندارم بیشتر روی ارتباط با دانش اموزان مد نظرم است و دوست دارم با دانش اموزان ارتباط دوستانه داشته باشم چه راه کاری دارید
سلام همکار گرامی وقت بخیر
خوشحالم که به این مهم توجه می کنید و براش وقت می گذارید.
در اموزش و پرورش های موفق دنیا ارتباطات عمیق بین مدرسه و خانه به وضوح مشاهده می شود ولی متاسفانه در کشور ما دیواری بین خانه و مدرسه ایجاد شده است و ارتباط معلم با دانش اموز به نحوی توسط عده ای پررو شدن دانش آموز تعبیر می شود و اعتقاد دارند که معلم باید ایزوله کار کند و به درس و کتاب محدود شود.

راهکار هایی که من برای ارتباط  موثر و کاربردی در حوزه اموزش و پرورش به شما پیشنهاد می کنم به شرح زیر است:

1: دانش اموزان را با اسم کوچک صدا بزنید.
2: فرصتی برای گفتگوی خصوصی و دو نفره با هر دانش اموز اختصاص دهید و به او اجازه صحبت بدهید.
3: مقداری از زنگ تفریح ها را در حیاط مدرسه و با دانش اموزان سپری کنید.
4: زنگ ورزش می توانید ماهی یکبار با دانش اموزان بازی کنید.
5:با خانواده ها ارتباط بیشتری داشته باشید این صمیمت بین معلم و خانواده تاثیر مستقیم بر رابطه های کلاسی دارد.
6: به کتاب و متن محدود نشوید ، معلم موفق باید شهروند مطلوب تربیت کند و لازمه ی تربیت ارتباط موثر است.

ارتباط صحیح و احترام متقابل با دانش اموزان یعنی نفوذ به دنیای مطلوب کودکان و این می تواند برگ برنده ی تمامی یادگیری ها و الگو برداری های واقعی و عزت و محبوبیت معلم شود.


پیروز باشید

سلام. وقت بخیر

من امسال سال اول تدریسم هست. بدون سابقه تدریس. به من گفتن میتونم دو پایه رو تو روستا مدرسه دخترانه انتخاب کنم. پایه سوم یا پایه پنجم. به نظر شما برای من که سال اول تدریسم هست، کدوم پایه راحت‌تر هست؟ 

سلام وقت بخیر
تبریک میگم ورود به عرصه معلمی
انتخاب پایه سوم قطعا بهتر خواهد بود برای شما این پایه رو انتخاب کنید و در صورت مشکل و سوال و هر موردی که احساس کردید به مشاوره احتیاج دارید همینجا مطرح بفرمایید .
یا شماره تماس خودتونو  به شماره 09359107027 اس ام اس کنید با عنوان عضویت در گروه تلگرامی الفبا پلاس و در گروه از تجربیات سایر همکاران استفاده کنید 

پیروز باشید 

عرض سلام و خدا قوت.استاد من پایه پنجم مدرسه پسرانه رو تدریس میکنم و ۲۹ دانش آموز دارم.راستش به مشکل برخوردم دانش آموزانم خیلی شلوغ هستند از همه روش ها استفاده کردم برای جلب توجهشون به درس ولی متاسفانه خیلی از نظر درسی ضعیفن و حتی خیلیاشون نمیتونن اعداد رو به درستی بخونن که معلومه از پایه خیلی مشکل دارن.استاد اگه از پایه باهاشون کار کنم وقت نمیرسه به پنجم چیکار کنم میشه لطفا راهنماییم کنید از طرفی اکثرشون تو انجام تکالیف کوتاهی میکنن حتی براشون جریمه هم در نظرگرفتم ولی بازم میلی به درس خوندن ندارند.دوست دارم رشدشون بدم ولی واقعا احساس به بن بست رسیدن دارم نمیخوام بی سواد بمونن😔.ممنون از وبلاگ مفیدتون

با سلام و وقت بخیر

1 : برای برخورد با بی نظمی و شلوغی در کلاس بسیار قاطع و جدی برخورد کنید که دانش اموزان خاطی احساس خطر کنند و قوانین کلاس رو زیر پا نگذارند .
2: برگشت به عقب و تدریس مجدد دروس پایه اصلا در این مقطع به صلاح نیست .
3: تا پایان مهر ماه مقداری پایه کار کنید و از ابان به صورت جدی دیگه دروس کلاس پنجم رو درس بدید .
4:پیامبر هم نتوانست همه رو به راه راست هدایت کنه پس ملاک موفقیت و رشد بچه ها کتاب و درس نیست چه بسا یه هنرمند یه فوتبالیست یه نقاش خوب تحویل جامعه بدید همه که قرار نیست دکتر مهندس بشن 
5:اصلا به خودتون استرس و فشار وارد نکنید در هیچ جای این جهان خاکی تمام بچه ها مثل هم نیستند و قرار نیست همه همه چیزو بلد باشند شما فقط در حد و ظرفیت خودتون تلاش کنید و در مرحله اول سلامتی و روحیه خودتون بر همه چیز برتری دارد.
6:اول سال اکثر بچه ها مشکل دارند کم کم راه میفتند و وضع بهتر خواهد شد .

برای تبادل نظر بیشتر با همکاران و گفتگوی انلاین می توانید در گروه تلگرامی الفبا پلاس عضو شوید .
جهت عضویت لطفا عبارت (عضویت در گروه الفبا پلاس ) را به شماره 09359107027 در تلگرام بفرستید.

سلام و عرض وقت بخیر

استاد من دانش آموزانم خیلی ضعیفن بارها ریاضیو از اول برگشتم و توضیح دادم و خیلیا بلد نیستن باز هم دیگه کاری از دستم برنمیاد از طرفی اگه برای بازدید بیان به من اشکال میگیرن که چرا ریاضیشون ضعیفه ولی واقعا از بهترین روش ها برا تدریس استفاده میکنم ولی خیلیاشون به درس اهمیت نمیدن و تمرین نمیکنن بنظرتون چیکار کنم؟؟؟تعدادشون ۲۹ نفرن و پایه پنجم پسر

با سلام و وقت بخیر
دانش اموزان در پایه پنجم نیاز به تمرین و تکرار دارند تا یادگیری صورت گیرد.ابتدا سعی کنید تدریس را از مثال های ساده و روشن شروع کنید و سپس تمرین های کتاب را بررسی کنید سپس برای مشق شب تمرین داده شود و در مبحثی که ضعیف هستند هر روز در کلاس دو مثال حل شود تا فراموش نکنند و مرور شود . شما تلاشتونو بکنید و زیاد به عقب برنگردید فقط در حد چند تمرین در پایان هفته جهت مرور داشته باشید که بتونید تا پایان سال کتابو تمومش کنید و به مرور پایانی برسید . دانش اموزان در پایان سال وقتی مرور کنند بهتر و روان تر یاد میگیرند چون مبحث برایشان اشنا و جا افتاده تر است.
موفق باشید 
جهت عضویت در گروه تلگرامی درخواست خود را به شماره 09359107027 ارسال فرمایید

ممنونم از پاسختون

ولی هرچقدر هم تمرین میدم انجام نمیدن نه از تنبیه میترسن نه چیزی .درس نمیخونن نود درصد کلاس اینطورن واقعا گاهی احساس درموندگی میکنم😔

تمرین زیاد ندید  از کم شروع کنید و نقاط مثبتشونو تقویت کنید تا کم کم علاقمند بشن مثلا از شبی دو سه مورد تمرین شروع کنید و هر شب یک دونه اضافه کنید . زیاد هم خودتونو ناراحت نکنید پیامبر هم نتونست همه رو به راه راست هدایت کنه همه افراد موفق لزوما درس خوان و دارای مدرک نبوده اند انشالله با رشد عقلی و جسمی که داشته باشند در سال های اینده بهتر خواهند شد زیاد به این موضوع تمرکز منفی نداشته باشید

سلام.من دبیر عربی هستم و امسال تازه از دانشگاه فارغ التحصیل میشم.اما علاقه شدید ب تدریس درابتدایی داشتم ‌ولی متاسفانه دبیری قبول شدم‌.ایا راهی هست ک بتوانم تغییر مقطع بدم و درمدارس ابتدایی تدریس کنم؟!ممنون میشم اگ اطلاعی دارید دراین درباره منو راهنمایی کنین

سلام.من دبیر عربی هستم و امسال تازه از دانشگاه فارغ التحصیل میشم.اما علاقه شدید ب تدریس درابتدایی داشتم ‌ولی متاسفانه دبیری قبول شدم‌.ایا راهی هست ک بتوانم تغییر مقطع بدم و درمدارس ابتدایی تدریس کنم؟!ممنون میشم اگ اطلاعی دارید دراین درباره منو راهنمایی کنین

سلام.من دبیر عربی هستم و امسال تازه از دانشگاه فارغ التحصیل میشم.اما علاقه شدید ب تدریس درابتدایی داشتم ‌ولی متاسفانه دبیری قبول شدم‌.ایا راهی هست ک بتوانم تغییر مقطع بدم و درمدارس ابتدایی تدریس کنم؟!ممنون میشم اگ اطلاعی دارید دراین درباره منو راهنمایی کنین

با سلام‌ و وقت بخیر همکار گرامی
مزیت های دبیری عبارتند از :
۱: تعطیلات بیشتر در طول هفته
۲:تعطیلات ۳ هفته ای در امتحانات نوبت اول
۳:پرستیج بهتر 
معایب در مقایسه با ابتدایی:
۱: حقوق در مقطع ابتدایی مقدار جزئی بیشتر است که البته شما با کلاس کنکور می توانید به مراتب از‌لحاظ مالی پیشرفت بیشتری داشته باشید چرا که رشته عربی در این‌زمینه رشته ای پررنگ و پرمخاطبی است.
پس پیشنهاد ما به شما این‌ است که از تغییر مقطع صرف نظر کنید و یکی دو سال در همین مقطع کار کنید اگر خوب نبود و رضایت نداشتید اونوقت به فکر تغییر مقطع بیفتید چرا که چنانچه با تغییر مقطع شما موافقت شود و بعد پشیمان شوید برگشتن از ابتدایی به متوسطه به دلیل نیاز شدید به معلم در این مقطع  کار چندان‌ اسانی نیست.پس حتما با تحقیق و  فکر بسیار این مهم‌را انجام دهید.
و اما جهت تغییر مقطع قوانین زیر را مطالعه بفرمایید:
۱:افرادی که دارای تعهد خدمت درسمت و مقطع خاص می باشند تا پایان مدت تعهد خدمت در رشته شغلی مربوطه ، نمی توانند متقاضی تغییر سمت شوند.
۲:کسانی که در سنوات گذشته مشمول تغییر سمت گردیده اند و یا از این پس ، حکم تغییر سمت آنها صادر می گردد تا ۳سال مجاز به ارائه تقاضای تغییر سمت نمی باشند.
۳:کسانی که درسنوات گذشته مشمول تغییر سمت گردیده اند و یا از این پس با تغییر سمت آنها موافقت می گردد تا ۳ سال مجاز به شرکت در فرآیند نقل و انتقالات (داخل و خارج استان ) و انتصابات نمی باشند
۴:دارندگان مدرک تحصیلی در رشته های حرفه وفن ، علوم تجربی ، دینی وعربی و مطالعات اجتماعی برابر شیوه نامه وزارت متبوع فقط می توانند تا دوره تحصیلی متوسطه اول تغییرسمت و دوره یابند

با این‌ شرایط عملا تغییر مقطع در رشته شما به ابتدایی بسیار دشوار است و نیازمند پیگیری و ثبت درخواست در کارشناس امور اداری اداره محل خدمت می باشد.‌
اگر نمی توانید شرایط را تغییر دهید سعی کنید شرایط را بپذیرید و در همیم مقطع و رشته بهترین باشید.
شاد و پیروز باشید 
عضویت در باشگاه معلمان‌ الفبا پلاس در تلگرام با ارسال واژه عضویت به شماره ۰۹۱۵۸۳۴۲۰۷۷ امکان‌پذیر است.

من مربی پیش دبستانی هستم یازده ساله سابقه دارم عاشق معلمی شدم به نظر شما کدوم پایه برم خودم عاشق اول هستم ولی میگن سخته 

سلام نوروزتان بخیر

پایه اول سخت نیست پایه اول نیاز به تلاش و تمرین زیادی داره 
در کنارش لذت های خاص خودشو همه داره که همه چیزو جبران می کنه . لذت با سواد شدن بچه هایی که سواد نداشتن اصلا و از لحاظ اقتصادی هم پایه اول کلاس های تقویتی بیشتری رو میطلبه و خانواده ها کلاس خصوصی بیشتری رو طلب می کنند در این  پایه و اگر در شهری که هستید بدرخشید و با الگوهای تدریس نوین و جذاب و روحیه و نشاطی که چاشنی علاقتون می کنید بتوانید اسم و شهرتی کسب کنید بسیار از لحاظ اقتصادی نیز در این پایه می توانید موفق باشید . پیشنهاد من همین پایه اول هستش . موفق باشید

تجربیات خودتون رو می توانید با الفبا پلاس به اشتراک بگذارید.

مطلبتون خیلی مفید بود. من سال اول تدریسم بود و بین پایه دوم و چهارم ، چهارم رو انتخاب کردم و خیلی اذیت شدم. اگه زودتر این مطلبو میدیدم حتما انتخاب دیگه ای میکردم.

انسان با انتخاب هایش زندگی می کند.
موفق و موید باشید همکار عزیز 

سلام من اولین سال تدریسم هست پایه چهارم و پنجم بهم‌پیشنهاد شده 

فقط از ریاضیش یکم میترسم به نظرتون کدوم پایه رو بردارم؟

سلام وقت شما بخیر
پایه چهارم انتخاب بهتری برای سال اول می باشد 
موفق باشید 

سلام روزتون بخیر وشادی

من سال دوم تدریسمه سال اول دو شیفت هر دو شیفت پایه ی دوم بودم مدرسه دخترونه تعداد45نفر موظف و غیر موظف 20نفر

الان میخام برم پسرونه چهارم تدریس کنم با تعداد 34نفر و شیفت دیگه ی دوم بردارم حالا از چند نفری پرسیدم چهارم سنگینه 😔⁦☹️⁩😔⁦☹️⁩ میشه راهنمایی کنید من تجربه تو مدارس پسرونه رو ندارم و اینکه میگن چهارم سنگینه 😔

سلام روزتون بخیر وشادی

من سال دوم تدریسمه سال اول دو شیفت هر دو شیفت پایه ی دوم بودم مدرسه دخترونه تعداد45نفر موظف و غیر موظف 20نفر

الان میخام برم پسرونه چهارم تدریس کنم با تعداد 34نفر و شیفت دیگه ی دوم بردارم حالا از چند نفری پرسیدم چهارم سنگینه 😔⁦☹️⁩😔⁦☹️⁩ میشه راهنمایی کنید من تجربه تو مدارس پسرونه رو ندارم و اینکه میگن چهارم سنگینه 😔

سلام وقت بخیر خسته نباشید
چون دو شیفت می خواید کار کنید بهتره طبق اولویت زیر در مدارس پسرانه کلاس بردارید که انرژی کمتری ازتون بگیره
اولویت اول : پایه دوم
اولویت دوم : پایه چهارم
اولویت سوم : سوم
اولویت چهارم : پنجم
اولویت پنجم : اول
اولویت ششم : ششم

موفق باشید همکار گرامی

جهت مشورت تخصصی تر با سایر همکاران به گروه الفبا پلاس در تلگرام بپیوندید.

سلام 

من سال دوممه سال اول پایه چهارم بودم الان بین پایه چهارم و ششم مرددم کدومو انتخاب کنم پیشنهاد شما چیه؟

سلام وقت بخیر 
انتخاب اول : نگاه اقتصادی
پایه ششم را انتخاب کنید و در این پایه قوی و پر انگیزه کار کنید 
در این پایه بمانید و از خودتان برند سازی کنید 
و تمرکز خود را روی کلاس خصوصی پایه شش بذارید و کسب درامد کنید.

انتخاب دوم : راحت طلبی
پایه چهارم را انتخاب کنید 😄

سلام وقت بخیر من امسال اولین تدریسم خواهم بود و برای من پایه چهارم ابتدایی پسرانه خواستن تجربه ای ندارم بنظرتون میتونم ازپسش بربیام احساس میکنم ریاضیش خیلی سخته اگ ممکنه برام راهنمایی کنین که چه کتاب های انتخاب کنم واسه درس ها که اسونتربشه برام ممنون

با سلام و وقت بخیر 
چون اولین سال تدریستون هستش و پیشگیری از مشکلات احتمالی در پایه چهارم فعالیت های زیر توصیه می شود

1 : تمامی کتب کلاس چهارم را از یک دانش اموز سال قبل و اگر امکانش بود نو تهیه کنید و به تمامی سوالات کتاب ها از روی گام به گام برای خود پاسخ دهید چرا که در کلاس فرصت فک کردن و پیدا کردن  راه حل نیست و کم کم در طی سال با روش های مختلف حل سوالات اشنا خواهید شد ولی این کار باعث می شود که از ارایه پاسخ اشتباه به دانش اموزان و بازخورد منفی از والدین دور بمانید.
2: شب قبل از رفتن به کلاس دروس فردا را برنامه ریزی کنید و دروس را قبل از تدریس یکبار مرور نمایید.
3: از فضای مجازی تصاویر و فیلم های اموزشی تهیه و بعضا مطابق با فرصت در کلاس ارائه دهید 
4: سعی کنید اموزش را جذاب و پویا کنید و فقط در کلاس سخنران صرف نباشید .

با انجام این موارد قطعا هیچ پایه ای در ابتدایی برای شما دشوار نخواهد بود
پیروز باشید

با اینستاگرام الفبا پلاس بپیوندید 
alefbaplus
لایو های اموزشی و تبادل تجربه فرهنگیان
نکات روانشناسی که هر معلم موفقی باید بداند
مدیریت کلاس با روش های نوین روانشناسی 
در اینستاگرام الفبا پلاس

سلام.اگ بخوایم تغییر مقطع بدیم ب ابتدایی.ب نظرتون این مدرکایی ک بعضی موسسه ها و کلاس های اموزش مدرس ارائه میدن مثل مهراموزان ک مدرکشون از جهاد دانشگاهی هستش میتونه به روند تغییر مقطعمون کمک کنه؟؟منظورم اینه ک اداره قبول میکنه اینجور مدرک هارو؟!

 

سلام وقت بخیر
نخیر این مدارک روی کاغذ امتیازی برای تغییر مقطع ندارند ولی در مصاحبه ها و جلب نظر کارشناسان اداره می توانید به عنوان برگ برنده ازش استفاده کنید 

سلام.من پارسال علوم چهارم و پنجم و ششم کار میکردم.امسال پایه ششم با 25 دانش اموز برای کل دروس در اختیار منه.بخاطر تدریس مجازی و ریاضی ششم میترسم

سلام همکار گرامی وقت بخیر
چون سابقه کار در مقطع ابتدایی دارید و به هر حال نام معلم رو یدک می کشید باید با کمال میل در این پایه مهم و اقتصادی حاضر شوید و برای سناریوهای مختلف اماده باشید . اصلا جای نگرانی و ترس نیست با مطالعه قبل از تدریس و برنامه ریزی به این ترس برای همیشه پایان دهید . تکرار می کنم معلم ابتدایی باید برای تمام پایه ها اماده باشد مخصوصا شما که سابقه کار هم دارید پس با مقداری برنامه ریزی و تلاش موفق خواهید بود به توانایی خود شک نکنید . 💪🏿💪🏿

من سال اول هست که از استخدامی قبول شدم تا حالا سابقه تدریس نداشتم کدوم پایه برام خوبه؟ 

سلام . پایه های دوم و سوم مناسبن

سلام . من بین دو پایه چهارم و پنجم مردد هستم. حجم زیاد مطالب برام مهم نیست و میتونم با برنامه ریزی دقیق پیش ببرم اما سخت تر بودن مطالب کتاب ریاضی برام ملاک هست. بنظر شما کدام پایه را انتخاب کنم چهارم یا پنجم؟ 

سلام . من بین دو پایه چهارم و پنجم مردد هستم. حجم زیاد مطالب برام مهم نیست و میتونم با برنامه ریزی دقیق پیش ببرم اما سخت تر بودن مطالب کتاب ریاضی برام ملاک هست. بنظر شما کدام پایه را انتخاب کنم چهارم یا پنجم؟ 

سلام وقت بخیر 
با توجه به مواردی که ذکر کردید پایه چهارم برای شما مناسبت تر است چرا که فصل های اخر ریاضی پایه پنجم وقت گیر و نیاز به کار زیاد دارد و با توجه به شرایط امسال و اموزش غیرمستقیم و مجازی پایه چهارم به صرفه تر خواهد بود

سلام.

من نیروی آزاد هستم. سابقه تدریس علوم در ابتدایی را دارم. الان بین پایه ششم و پنجم موندم. ار ریاضیات و توقع والدین برای تیزهوشان می ترسم. 

به نظر شما کدوم پایه ریاضی و کلا دروس ساده تری داره . تشکر

سلام وقت بخیر
معلم باید متخصص باشد باید برای تمام پایه ها امادگی داشته باشه .‌دلیل ترس چیست ؟ عدم اشنایی و احساس ناتوانی . اگر با مباحث تمام پایه ها اشنا باشید و توانایی خود را ارتقا دهید ترس شما از بین می رود مانند شناگری که از عمق نمی ترسد ولی کسی که شنا بلد نیست از قسمت عمیق استخر می ترسد .پایه ششم به عبارتی قسمت عمیق ابتدایی است . در این پایه خودتون رو تقویت کنید ولی در حال حاضر پیشنهاد من به شما طبق رزومه ای که دارید پایه پنجم می باشد

سلام من سال اول آزمون استخدامی هستم.

و بین پایه چهارم و ششم موندم.

دیپلم ریاضی هم دارم.

بنظرتون کدام پایه با شرایط غیر حضوری بودن مدارس بهتر است.

اصلا سابقه تدریس ندارم

سلام وقت بخیر 
اصلا نیازی به فکر کردن نداره با افتخار پایه چهارم رو انتخاب کنید و بدرخشید .
در گروه الفبا پلاس نیز عضو شوید برای دریافت مشاوره و محتوای تولید شده و ... ایدی گروه : alefbaplus_ir@

سلام 

بنظر شما با شرایط الان انتخاب کلاس دوپایه (سوم و ششم ) مناسب هست یا کلاس تک پایه اول؟ 

ممنون از راهنماییتون

سلام فرق چندانی نداره
امتیاز سالانه معلم در مدارس چند پایه بیشتره و تجربه خوبیه اگه سال اول خدمتتونه اینو انتخاب کنید چون پایه اول تو این شرایط کرونا و بخشنامه جدید برای پایه اول که ۶ روز حضوری باید در مدرسه باشید زحمت زیادی داره.

سلام وقت به خیر من نیروی آزاد هستم شش سال سابقه تدریس در پایه سوم دارم امسال بین پنجم و دوم باید انتخاب کنم با توجه به شرایط امسال که تدریس مجازی هست ازشما میخواهم که من را در این انتخاب راهنمایی کنید.

 

سلام وقت بخیر 
چون سال گذشته کلاس ها مجازی بود و شاید پایه دومی ها که سال قبل پایه اول بوده اند از لحاظ عمق یادگیری با مشکلاتی مواجه باشند و این کار را برای شما سخت کند پیشنهاد من پایه پنجم می باشد و چنانچه ازین بابت مطمئن هستید که دانش اموزان در سال قبل به خوبی حروف الفبا و مفاهیم پایه ریاضی رو یاد گرفتن خب پایه دوم انتخاب بهتری است

سلام وقت بخیر

تشکر از توضیحات کاملتون

امسال پسرم میده کلاس اول و خودم هم فقط دوسال کلاس اول تجربه دارم.امسال بین انتخاب پایه های اول ؛دوم و چهارم موندم.به نظرتون کدوم یکی می تونه بهتر باشه

سلام وقت بخیر 
با توجه به شرایط کرونا انتخاب پایه اول زحمت زیاد داره و انتخاب پایه دوم هم چون سال گذشته مجازی بوده شاید کم‌کاری شده و پایه ضعیف باشند و انتخاب معقول در شرایط فعلی پایه چهارم می باشد
پیروز باشید

سلام خسته نباشید .من امسال اولین سال تدریسم هست و بین پایه چهارم و دوم نمیدونم کدوم انتخاب کنم ب نظرشما کدوم بهتره برای سال اول تدریس؟ ممنون از شما 

سلام در شرایط عادی دوم بهتره ولی در شرایط حال حاضر و تدریس مجازی در پایه چهارم موفق تر خواهید بود

با سلام خدمت همکاران محترم... بنده امسال دانشگاه فرهنگیان رو تموم کردم و برای اولین سال تدریسم افتادم مدرسه چند پایه ی روستایی... و  مدیر مدرسه به اجبار من رو برای پایه پنجم و ششم نوشتند و حق قرعه کشی و انتخاب پایه رو به من ندادند چون با یکی از هم دانشگاهی هایم در یک مدرسه افتادیم و برای ایشون پایه دوم و سوم رو نوشتند ،  من واقعا سردرگم هستم و چون اولین سال تدریسم هست نگرانی های خودم را بابت اداره ی این دو پایه پرکار و سخت در روستا را دارم... ازهمکاران عزیز اگر تجربه مشابهی دارید لطفا من را راهنمایی کنید ... سپاسگزارم.

سلام وقت بخیر
باران که شدی مپرس این خانه ی کیست
وقتی وارد شغل معلم شدید از پایه نترسید و برای تمام پایه ها اماده باشید این نیز فرصتی است ک در این پایه ها قوی و باتجربه شوید فرصت مناسبی است و با توجه به شرایط کرونایی پایه های بالا عملکرد بهتری دارند . قطعا نگرانی شما به مرور از بین خواهد رفت . پیروز باشید

سلام وقت بخیر 

من سال اول تدریسم هست

اول و ششم گفتن یکیو بردار، 

به نظرتون با توجه به شرایط امسال کدوم بهتره ؟! 

سلام ششم بهتره

سلام خداقوت 

بنده امسال به عنوان معین در مدرسه غیرانتفاعی بناس فعالیت کنم

برای اینکه تجربه های خوبی کسب کنم و باتوجه به شرایط کرونا و تدریس مجازی و...به بنظر شما چه پایه ای رو جهت تدریس انتخاب کنم.

سلام 
با توجه به شرایط مدارس غیر انتفاعی و کرونا و حجم کار پیشنهادم به شما پایه های سوم، چهارم یا پنجم هستش

سلام من سرباز معلم هستم امسال،کلاس سوم به من داده بودن اما دیروز عوض کردن و دوم دادن،میخواستم بدونم دوم نسبت به سوم چه شرایطی داره،آیا سخت تر هستش؟

سلام وقت بخیر
پایه دومی های امسال چون سال قبل پایه اول بودند و مدارس بخاطر کرونا تعطیل شد شاید در برخی مدارس و مناطق دانش اموزان مقداری ضعیف تر عمل کنند اگر در ابتدای سال ب مرور بپردازید و دانش اموزان ازلحاظ خواندن و نوشتن و حساب کردن به درجه خوبی برسند پایه دوم پایه مشکلی نیست . حتما یک ماه اول سال را تا تاریخ اول ابان ماه فقط به مرور اختصاص دهید و پایه دانش اموزان را تقویت کنید 

باسلام خدمت استادمحترم من امسال به عنوان معین دریک مدرسه غیرانتفاعی پسرانه قراره دوره کارورزموبگذرونم سه سال مربی پیش دبستان بودپم پیشنهادمدیراین بودکه پایه اول معین باشم اماخودم پایه های دوم وسوم روبیشتردوس دارم به نطرشماپایه دوم یاسوم برم یاهمون اول که پیشنهاددادن بمونممم؟

سلام وقت بخیر انشالله موفق باشید
پایه اول بهتره چرا که پایه دوم و سوم نیاز به مهارت خاصی نداره ولی در پایه اول هر چی بیشتر کار کنید در اینده موفق تر خواهید بود چرا که پایه اول یک پایه اقتصادی و سکوی پرتاب خوبیه به شرطی که شخصیت برونگرا و فعالی داشته باشید و بتونید با بچه ها ارتباط بگیرید 

سلام وقت شما بخیر....من برای شروع کارورزی یک به گفته استاد باید بر روی یک پایه تمرکز کنیم تا هنگام انتخاب پایه بر روی پایه انتخابی تسلط بیشتری داشته باشیم .مشکل من اینجاست که نمیدونم کدوم پایه را انتخاب کنم و اینکه بیشتر پایه دوم و ششم با اینکه متفاوت هستند دوست دارم.پایه دوم بخاطر اینکه شور و نشاط بیشتری می تونم در کلاس ایجاد کنم با روش تدریس ها و پایه ششم بدلیل مسئله اینکه یک پایه ای هست که برای مسائل تیزهوشان میتوانم خودم رو نشون بدم..ممنون میشم به من کمک کنید.

سلام وقت بخیر 
کارورزی بهتره پایه ششم کار کنید چون هم مقداری دشوار تره و یک مرور و تجربه خوبیه برای شروع کار و هم اینکه از لحاظ اقتصادی و تیزهوشان پایه مفیدیه و هر چی قوی تر بشید بهتره. پایه ششم وقتی اوکی باشید در سایر پایه ها نیاز به کارورزی ندارید و اونا رو هم شامل میشه 

من ریاضی هفتم تا نهم تدریس میکنم نظرتان اگر تغییر سمت بدم بشن مشاور مدرسه راحت تر نیستم

سلام وقت بخیر
قطعا در صورتی که با تغییر سمت شما موافقت شود راحت تر و راضی تر خواهید بود

سلام من امسال قراره از اول مهر برا اولین بار برم سر کلاس بدون هیچ تجربه ای  به نظرتون بین کلاس سوم وچهارم کدوم رو انتخاب کنم در ضمن من خودم فکر میکنم تو درس ریاضی مهارت زیادی ندارم  وپایه پنجم وششم رو نمیتونم از عهدش بر بیام  شما کدوم پایه رو پیشنهاد میکنید

سلام وقت بخیر فرصت زیادی هستش که مهارت ریاضی رو افزایش بدید و ازین غول فکری که برای خودتون ساختید نجات پیدا کنید برای همیشه .
چون سال اول تدریستون هستش پایه سوم انتخاب کنید

سلام لطفا منو راهنمایی کنید من امسال بهم پیشنهاد کاری تدریس پایه ششم در مدرسه غیرانتفاعی دارم سابقه ندارم سال اولمه حالا مدیر گفته که چهارشنبه برم ببینمش‌

استرس دارم مدیر مدرسه غیرانتفاعی چی میخاد ازم بپرسه و من باید چطور آماده باشم ؟🙏🏻🙏🏻لطفا بهم اطلاعات بدین با تشکر

سلام وقت بخیر 
بهتره معلم پایه ششم روحیه ی با نشاط و صبوری داشته باشه و بتونه با دانش اموزان این پایه نهایت ارتباط رو برقرار کنه و این نیازمند اطلاع از روانشناسی رشد این دوره + روش های نوین تدریس + کسب روش های مدیریت کلاس 
اگر در همین سه حیطه در اینترنت سرچ کنید و اطلاعات کافی داشته باشید هم اعتماد به نفس کافی پیدا می کنید و هم اینکه در بحث ها و مصاحبه ها حرفی برای گفتن خواهید داشت

سلام وقتتون بخیر.من امسال سال اول تدریسم هست ب امیدخدا.و ب من پایه پنجم‌پیشنهادشد.ریاضی تقریبا سنگینی داره ولی شکرخدا از پسش برمیام.ولی آیا سایتی هست ک آموزش ریاضی برای معلمین داشته باشه.چون من پایه های دیگه رو مرور نکردم.و متاسفانه وقت اینکارم ندارم.بعضی جاها کمی ب مشکل میخورم.آیا شما سایتی میشناسیدک ریاضی پنجم برای معلمان تدریش کنه؟؟

 

درود بر شما
بسیار عالی که به توانایی خودتون ایمان دارید.
از پیج khanoom_moallem24@  در اینستاگرام می توانید بهره ببرید

سلام علیکم

وقت بخیر

ببخشید به من گفتن از بین پایه های اول تا ششم یکی را انتخاب کنم، سابقه تدریس ندارم، چه پایه ای را انتخاب کنم که هم برای بچه ها مفید باشه، هم از عهده آن بربیام؟

سلام 
شما از عهده هر پایه ای بر میاید ولی بهتره در سال اول یه مقدار کسب تجربه کنید و پایه های دوم و سوم و پنجم بهترین انتخاب برای شماست

خدا قوت خسته نباشید. من امسال سال اول هست و برای انتخاب پایه دچار شک و تردید شدم.فکر می کردم داخل سرچ این موضوع بالا نیاد وقتی زدم و این مطالب مفید شما آمد.واقعا مطالب مفیدی بود دست شما درد نکنه.چون برای همه پایه ها مطالب آماده کرده از طرح درس و پاورپوینت و داستان و قصه و انیمیشن و روش و الگوهای تدریس وغیره....ولی دچار شک بودم که چه پایه ای را ثابت انتخاب کنم و کار ویژه‌  کنم. ممنون میشم راهنمایی بکنید.

سلام به هرچیزی که شک می کنید به توانایی خودتون شک نکنید ://  شما در این مکان و شغل قرار گرفتید چون تواناییشو در شما دیدن و علاقه داشتید پس می تونید از پسش بر بیاید .
برای سال اول پایه دوم یا سوم یا پنجم رو انتخاب کنید و با پیش مطالعه و خوندن مطالب در مورد روش تدریس و روانشناسی کودکان ابتدایی قطعا موفق خواهید بود

سلام وقت بخیر.بنده 4 سال معلم ورزش بودم بصورت حق التدریس.امسال تبدیل وضعیت میشم و برام آموزش ابتدایی زدن و گفتن از مهر باید اموزگار پایه باشم.خیلی استرس گرفتم و دلمم برای شاگردانم میسوزه چون صفر کیلومترم در آموزش ابتدایی.لطفا راهنماییم کنید چه پایه ای انتخاب کنم و چطور کلاس رو مدیریت کنم و تدریسم چجوری باشه.با تشکر

سلام وقتتون بخیر . اصلا جای نگرانی نیست شما با بچه ها کار کردید 4 سال و محیط مدرسه رو میشناسید و خیلی از همکارای جدید ما همین رو هم حتی نمیدونن پس خیلی احساس صفر کیلومتری نداشته باشید //: 
بهتره که یکی از پایه های دوم سوم یا  پنجم رو انتخاب کنید .
در مورد مدیریت کلاس و روش های تدریس نیز می تونید از مطالب همین سایت استفاده کنید در موردش دقیق و کامل شرح دادم در پست های دیگر

سلام.من سال اولمه.پایه پنجم یا ششم رو میتونم انتخاب کنمکدوم راحتره

پنجم

سلام.وقتتون بخیر.من سال اولمه.۳۹ سالمه.اصلاتدریس نداشتم کارم تاتر ونمایش عروسکیه ( خانم)پایه پنجم یا ششم رو میتونم انتخاب کنم کدوم راحتره

سلام و آرزوی توفیق ، هر دو پایه ای که فرمودید نیاز به مقداری تلاش و کار از جانب شما داره که مفاهیم رو اول خودتون درک کنید سپس به دانش اموزان انتقال بدید و همچنین روش تدریس های نوین رو مقداری بررسی داشته باشید . ولی پایه پنجم قطعا انتخاب بهتریه واسه شرایطی که فرمودید
يكشنبه ۲۷ تیر ۰۰ , ۱۸:۴۸ معلم جدیدالورود

سلام امسال برای اولین باره که  تدریس  میکنم .برای تهیه محتوا درس خیلی نگرانم .نمیدونم چه جوری میشه به صورت مجازی محتوای مفید تولید کنم به خصوص درس ریاضی .سایت یا کانال مفیدی میتونین معرفی کنید .

سلام وقت بخیر تولید محتوا حتما نباید کار خاص و هالیوودی باشد 
یک متن ساده یک صداگذاری ساده و یک فیلم ساده با گوشی موبایل این نیاز را برطرف می کند.
در اینستاگرام الفبا پلاس به ادرس alefbaplus دایرکت بدهید تا چند پیج مفید در این حوزه بفرستم براتون

سلام من تجربه ۲ سال تدریس پایه سومدر مدرسه ای رو  دارم. میخوام امسال شیفت غیر موظف پایه پنجم بردارم البته پایه سومش خالی نبود .و پایه پنجم اصلا درس ندادم. در یک مدرسه سوم و در مدرسه دیگه پنجم هستم به نظر شما پایه سوم رو جابه جا کنم پایه پنجم بردارم؟یا بهتر سوم اونجا بمونم. 

سلام . پر واضحه که اگه هر دو پایه یکی بشه بهتر میشه برنامه ریزی و کار کرد و بیشتر میشه رو مباحث و موضوعات مانور داد . پایه پنجم پایه شیرین و جالبیه اگه شرایطش هست پایه دوتا رو پنجم کنید .

سلام

خسته نباشید

من امسال سال اول تدریسمه و بهم پایه ی چهارم دادن، خیلی استرس و نگرانم چون اکثرا میگن سخته...ممنون میشم راهنمایی کنین من رو؛((((

سلام وقت بخیر
استرس به شدت کارایی فرد رو کاهش میده حتی اگه متخصص ترین فرد در کاری باشید یه استرس کافیه تا تخصص شما رو به کل زیر سوال ببره.
شما حداقل دارای مدرک کارشناسی هستید و محتوای خیلی سنگینی رو پشت سر گذاشتید پس محتوای چهارم براتون سخت نباید باشه.
فقط باید روش های تدریس رو یبار دیگه مرور کنید که بدونید هر موضوعیو چطور تدریس کنید . فقطططط روش های تدریس . موفق باشید

سلام و خسته نباشید

من امسال سال اول تدریسم هست بین اول و ششم حق انتخاب دارم به نظرتون کدوم را بر دارم

به علاوه اینکه ششم پسرونه با ۲۰دانش آموز بهم دادند

 سلام و عرض ادب خدمت شما

من ۴ سال سابقه تدریس در پایه های دوم سوم و چهارم دارم ،امسال به من پیشنهاد شده پایه اول برم ولی چون تجربه ای ندارم و در حال حاضر آموزش ها به خاطر کرونا مجازیه میترسم سخت باشه و از پسش بر نیام ،ولی به خاطر پسرم که امسال اول می‌ره و اینکه تجربه ای در این پایه کسب کنم تصمیم گرفتم برم ولی بازم دودلم چکار کنم به نظرتون؟

سلام با چهار سال سابقه تدریس دیگ فکر نمی کنم مشکل خاصی در تدریس این پایه وجود داشته باشه . حتما این تجربه رو به اندوخته هاتون اضاف کنید تا برای همیشه ترس و اضطرابی که از پایه اول تو دلتون هست بریزه. حس شیرین با سواد کردن یک انسان بی سواد تجربه ایه که هر معلمی باید تجربش کنه . از دستش ندید

 سلام ..من سال اول کاریم هست خانم هستم   بهم کلاس پنجم دخترانه و کلاس سوم پسرانه پیشنهاد شده .کدوم بهتر و راحتره ؟

سلام

من امسال سال اول تدریسمه

و بین پایه پنجم مدرسه شاهد و پایه اول مدرسه فرهنگیان موندم

لطفا راهنمایی کنید

سلام پایه پنجم شاهد به مراتب با شرایط شما سازگار تره و پیشنهاد میشه

سلام خسته نباشید من هفت سال پایه ششم تدریس کردم امسال بالاجبار پایه چهارم دادن کمی دو دل هستم ایا میتونم از پسش بر بیام

سلام قطعا می تونید
 پایه چهارم و ششم بسیار شباهت مفهومی باهم دارند و مطمین باشید در این پایه موفق خواهید بود

سلام خسته نباشید من هفت سال پایه ششم تدریس کردم امسال بالاجبار پایه چهارم دادن کمی دو دل هستم ایا میتونم از پسش بر بیام

سلام خداقوت

تشکر میکنم بابت پرسش و پاسخ های مفیدتون

من سابقه ی تدریس ابتدایی ندارم. امسال بهم پیشنهاد چهارم یا پنجم را دادن، و من فک میکردم مطالب سال پنجم برای کسی مثله من که سابقه نداره ساده تر باشه، و پنجم را پذیرفتم. اما الان که اومدم مطالب را خوندم متوجه نظر شما شدم و استرس شدیدی گرفتم. پیشنهاد شما چیه؟ بگم پایه ام را به چهارم عوض کنن؟ یا همین پنجم بمونم؟ ضمنا مدرسه هم پسرونه هست و بنده هم فوق لیسانس یه رشته ی فنی هستم

 

سلام مطلب ما  پایه ها رو از لحاظ مفهومی مورد مقایسه قرار داده و قطعا عوامل دیگه ای هم نقش دارند مثل سطح سواد خانواده ، سطح منطقه ، تعداد دانش اموزان کلاس و ....
پس زیاد نگران این موضوع نباشید . شما با مدرکی که دارید در تدریس دروس مشکلی نخواهید داشت مطمینن و مقداری مطلب در مورد مدیریت کلاس فقط مطالعه بفرمایید 

سلام خداقوت

تشکر میکنم بابت پرسش و پاسخ های مفیدتون

من سابقه ی تدریس ابتدایی ندارم. امسال بهم پیشنهاد چهارم یا پنجم را دادن، و من فک میکردم مطالب سال پنجم برای کسی مثله من که سابقه نداره ساده تر باشه، و پنجم را پذیرفتم. اما الان که اومدم مطالب را خوندم متوجه نظر شما شدم و استرس شدیدی گرفتم. پیشنهاد شما چیه؟ بگم پایه ام را به چهارم عوض کنن؟ یا همین پنجم بمونم؟ ضمنا مدرسه هم پسرونه هست و بنده هم فوق لیسانس یه رشته ی فنی هستم

 

سلام
ما مطالب رو از لحاظ مفهوم برسی کردیم و شرایط دیگه ای نیز در سختی و آسانی پایه نقش داره مثل فرهنگ منطقه و تعداد و خانواده ها و ... پس نگران نباشید و با قدرت به کارتون در همون پایه پنجم ادامه بدید

با عرض سلام و احترام من امسال سال اول تدریسم هست و پایه ی دوم رو بهم دادن خیلی هیجان و استرس دارم سوالم این هست که ایا لازمه هفته ی اول رو به مرور پایه ی اول بپردازم؟ 

فقط یک هفته ؟ یک ماه اول رو باید حتماااا به مرور پایه اول بپردازید

سلام. وقت شما بخیر. امسال سال اول تدریسمه و باید سه پایه را تدریس کنم. به نظر شما سوم و چهارم و پنجم راحت تره؟ یا چهارم و پنجم و ششم؟

سلام 
فرقی نداره . یک پایه تفاوتشونه و زیاد تغییری در شرایط نداره پس بهتره بگیم هر چی اگاه تر به روش تدریس های کلاس های چندپایه و روش مدیریت کلاس باشید راحت تر خواهید بود. موفق باشید

سلام.من همیشه پنجم و ششم تدریس داشتم امسال با منتقل شدن،پایه دوم پیشنهاد شده.با توجه به شرایط مجازی استرس دارم.

چه پیشنهادی دارید دوم تخاب کنم یا همان ششم

سلام وقت بخیر
پیشنهاد من اینکه معلمی با بالای سه سال سابقه کار از هیچ پایه ای نباید استرس بگیره . این استرس باید ریشه یابی بشه وگرنه در طول 30 سال خدمت هر سال روانتونو ازار میده . شما با تدریس پنجم و ششم توانایی خودتونو ثابت کردید . دیگه استرس جایگاه نداره . پایه دوم بسیار تجربه مناسبی می تونه باشه انتخابش کنید بدووووون شک 

سلام 

ممنون بابت راهنمایی هاتون

سلام مگه میشه خودمون پایه ی مورد نظرمون رو انتخاب کنیم؟

بله بجز سال اول بقیه وقتا میشه

با سلام..من امسال سال اول تدریسمه..پایه سوم به من دادن، پایه دوم هم در مدرسه خالی بود. به من گفتن دوم هم میتونی بری، آخر سوم شدم.الان میگم کاش دوم رو انتخاب کرده بودم..میشه راهنمایی کنید و به کن توضیح بدید..کارم درست بوده یا دوم بهتره؟

سلام با این اوضاع کرونا بین پایه اول و دوم سوم فرقی نیست دیگ در هر پایه باید از 0 شروع کنی به تدریس حروف و الفبا

با سلام..من امسال سال اول تدریسمه..پایه سوم به من دادن، پایه دوم هم در مدرسه خالی بود. به من گفتن دوم هم میتونی بری، آخر سوم شدم.الان میگم کاش دوم رو انتخاب کرده بودم..میشه راهنمایی کنید و به کن توضیح بدید..کارم درست بوده یا دوم بهتره؟

برای پاسخ دقیق به سوالتون نیاز به بررسی چندین معیار هستش.ولی در کل سوم بهتره

چه معیار هایی؟بفرمایید‌

سلام و عرض ادب

من بین انتخاب پایه دوم و سوم موندم

به نظرتون کدوم رو انتخاب کنم؟؟

بیشترین ترسم از ریاضی هست آیا سوم سخته؟؟؟ 

سلام و عرض ادب

من بین انتخاب پایه دوم و سوم موندم

به نظرتون کدوم رو انتخاب کنم؟؟

بیشترین ترسم از ریاضی هست آیا سوم سخته؟؟؟ 

با شرایط موجود سوم بهتره

با عرض سلام و احترام 

بنده دبیر مطالعات هستم ولی چون با دانش آموزان متوسطه راحت نیستم میخوام به ابتدایی تغییر مقطع بدم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

سلام در اردیبهشت از طریق اداره درخواست تغییر مقطع بدید در کمیته توسعه مدیریت برسی میشه درخواستتون

سلام و عرض ادب 

آیا امکان جابجایی و رفتن به مدرسه ای دیگر این موقع از سال امکان پذیره، من سال اول تدریسم است و پایه اول رو دارم یک سوم دانش آموزانم شاد ندارند ، احساس میکنم در حقم اجعاف شده و حس ناکامی دارم 

سلام وقتت بخیر
اصلا خودتونو بخاطر مشکلی که از حیطه توانایی شما خارجه و هیچ نقشی در ان ندارید سرزنش نکنید
باید با این مدل ناهماهنگی ها و اجحاف ها خو بگیرید در این سیستم :D

سلام خسته نباشید من میخوام کلاسهای ضمن خدمت روبرم برامدارس غیرانتفاعی به نظرتون اول دوم روبردارم یاسوم چهارم

سلام اول دوم بهتره

سلام چرا از آمادگی صحبت نشده؟ آیا مزایا بین پایه های آمادگی تا ششم باهم متفاوت است؟ کدام پایه از مزایای بهتری برخوردار است؟

مزایای پایه اول

سلام

من دانشجوی ترم هفت دبیری علوم اجتماعی هستم اما به آموزش ابتدایی و کارکردن با بچه های ابتدایی علاقه دارم ،آیا میتونم بعد از فارغ از تحصیلی ، در ابتدایی تدریس کنم؟ آیا اداره محدودیت قانونی واسم ایجاد میکنه؟ 

سلام به صورت رسمی خیر . حق التدریس و خرید خدمات میشه

سلام استاد من ۳ سال هست در مقطع ابتدایی تدریس میکنم . مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد دارم و علاقمند هستم در دوره متوسطه هم تدریس خوشحال می شوم پیشنهاد شما را هم بدانم انتخاب چه درسی و اینکه برای شرایط فعلی من مقطع ابتدایی بهتر هست یا متوسطه

سلام انتخاب مقطع بر اساس شرایط شخصی و علایق همکار می باشد
ولی برای تغییر مقطع نیاز به تصویب شورای اداره دارین و یک مقدار دشواره در حال حاضر که کمبود اموزگار داره کشور

سلام وقتون بخیر لطف کنید به من بگین که پایه پنجم پایه سحتی هستش ریاضیش  اگر پیام من رو دیدید لطفا بگین 

 

اگر کسی پایه پنجم را تی کرده یا مدونه 

 

سلام خیر پایه روان و خوبیه نگران نباشید

سلام من هنوز دانشجو هستم و ترم دوم کارشناسی اما میخواهم از همین الان تدریس رو شروع کنم نه به صورت رسمی البته میخواستم بدونم چه پایه‌ای بهتره دانشم رو زیاد کنم؟؟

سلام بیشتر رو پایه اول و ششم تمرکز کنید

سلام من چهار سال سابقه تدریس در پایه سوم و پنجم را دارم میخواهم تغییر پایه بدهم و به کلاس اول یا دوم بروم به نظر شما کدام پایه بهتر و راحت‌تر است

سلام پایه اول بهتره در صورتی که مهارت قصه گویی و تدریس فعال داشته باشید

سلام وقتتون بخیر .بنده سال دومی هست ک دبیر عربی هستم ‌.اما دوست دارم درمقطع ابتدایی تدریس کنم.امکانش هست که تغییر مقطع بدم؟!

پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم.

سلام در صورت موافقت کمیته انتصابات اداره محل خدمت بله

سلام وقت بخیر من میخام دوره تربیت معلم براى یه مدرسه غیرانتفاعی شرکت کنم و بعد همونجا مشغول به کار بشم سابقه تدریس ندارم و چون استرس دارم نمیخام زیاد سخت باشه برام به نظر شما  دوره پایه (اول و دوم )رو آموزش ببینم 

یا (سوم و چهارم)؟ ممنون

سلام وقت بخیر
در مرحله اول روی اعتماد به نفستون کار کنید و خودتون رو به عنوان یه معلم قوی بپذیرید چرا که مهم تر از ریاضی و فارسی انتقال شجاعت از معلم به دانش اموزه
در مرحله دوم دوره های تمام پایه ها رو به مرور شرکت کنید و تک بعدی فکر نکنید
معلم پویا و با سواد باید هر لحظه امادگی تدریس هر درسی رو در هر پایه ای داشته باشه

سلام.وقت بخیر.تشکر بابت اطلاعات مفید و کاربردیتون🌷

من یک نو معلم هستم و در یک روستا امسال پایه اول تدریس کردم.۲۸ دانش آموز داشتم که اکثرا والدینی بی سواد یا کم سواد با وضعیت اقتصادی نامناسب داشتند و سختی کارم بسیار بالا بود.در نهایت با تمام تلاشها،بازیها و انرژی که در کلاسم چه به صورت حضوری یا مجازی گذاشتم بازدهی کار(۱۵ نفر قبولی/۱۳نفر مردود)خستگی تدریس را بر تنم گذاشت و شور و شوقم برای تدریس دوباره ی این پایه از من گرفته شد.می خواهم یک تصمیم منطقی و درست و به دور از احساسات بگیرم و در انتخابم بین پنجم یا ماندن در پایه اول مردد هستم.اگر پیشنهاد مناسبی دارید لطفا راهنمایی کنید.

سلام و درود برشما هما خانم
پیامبران بزرگ هم نتونستند همه رو هدایت کنند و این از ارزش پیامبران چیزی کم نمیکنه
اصلا اعتماد به نفس خودتونو از دست ندید
شما تلاشتونو کردید و متاسفانه جامعه و اموزش و پرورش اسیر افت های بسیار زیادی شده که بازدهی کار رو میاره پایین و خب مهم اینکه شما از جون و دل مایه گذاشتید و بازدهی کار شما به قبولی و مردودی نیست چون سیستم قبولی و مردودی در ابتدایی یک سیستم رد شده جهانیه و اصلا نباید خودتونو با این معیار سنجش کنید
ما بنا رو بر این میزاریم که شما به 28 دانش اموز درس عشق و ایثار و همکاری و تلاش دادید و همین برای نسل امروز کفایته.

سلام وقت بخیر 

من ۲ سال پایه پنجم تدریس کردم 

و قراره از مهرماه ۱۴۰۱ پایه ششم بهم داده شود 

اما نمیدونم ِ آیا رفتن به پایه ششم درست هست یا نه 

سلام وقت بخیر 

من ۲ سال پایه پنجم تدریس کردم 

و قراره از مهرماه ۱۴۰۱ پایه ششم بهم داده شود 

اما نمیدونم ِ آیا رفتن به پایه ششم درست هست یا نه 

سلام بله پایه ششم یک پایه اقتصادی و سکوی پرتاب خوبیه حتما انتخابش کنید و سعی کنید خوش بدرخشید

سلام و عرض ادب 

من امسال مهر اولین سال تدریس در مقطع ابتدایی دارم .اصلا در این مقطع تدریس نداشتم ، خیلی نگرانم که نتونم از پس این کار بر بیام ..هنوز پایه  رو برای ماانتخاب نکردند .چه جوری می تونم  دانشم رو افزایش بدم  و بهتره که در چه پایه ای فعالیت کنم؟  اگه امکانش هست راهنمایی  بفرمائید.متشکرم از پاسخگویی شما. 

سلام و تبریک بابت انتخاب این مسیر
از سوالتون پیداست که خودتونم بهتر می دونید که این نگرانی ماحصل اشنا نبودن با این محیطه
پس می تونید با تماشای فیلم و مطالعه در مورد شیوه مدیریت کلاس در ابتدایی که مقالاتش در همین سایت نیز به وفور یافت میشه با محیط ابتدایی بیشتر اشنا بشین و قطعا هر چه تمرین و شناخت بیشتری از روانشناسی کودک و چالش ها داشته باشید نگرانی کمتر و توانایی بیشتر خواهد شد.
پایه های سوم و پنجم رو برای شروع بهتون ((( پیشنهاد )))) می کنم

سلام روزتون بخیر ممنون بابت مطالب مفیدتون

من دانشجو معلمم و امسال اولین سال تدریسمه و محل خدمتم شهر خودمون نیست و شهر دو زبانه است وگرنه پایه اول رو خیلی دوست دارم به نظرتون با این شرایط کدوم پایه بهتره واسه من؟ 

سلام وقت بخیر
اصلا پایه اول رو برای شروع کار توصیه نمی کنم یکی دوسال در پایه های سوم و چهارم کسب تجربه کنید بعد فرصت برای پایه اول برداشتن زیاده

سلام ۱۲سال سابقه تدریس کلاس چهارم دخترانه را دارم. امسال باید کلاس چهارم پسرانه باشم. برای مدیریت کلاس و مقدار صمیمیت و حتی نوع گفتار با پسرها لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام به مقاله های مدیریت اموزشی در سایت الفبا پلاس مراجعه کنید کامل توضیح دادم
http://alefbaplus.ir/category/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C/

سلام 

من امسال پایه پنجم تدریس میکردم

ولی برای مهر ۱۴۰۱باید بین چهارم و دوم انتخاب کنم

به نظر شما کدوم پایه راحتر و اسون تر هست؟ همه میگن چهارم خیلی سخته

شما که غول پنجم رو شکست دادی دیگ چهارم و دوم نباید برات اهمیتی داشته باشه
به نظرم دوم بهتره ولی چهارم هم اگه رفتی چیزی از دست ندادی

باعرض سلام و خسته نباشید ، ممنونم از مطالب خوبتون 

بنده ترم اخر دانشگاه فرهنگیان هستم .

بین پایه اول دخترانه و چهارم پسرانه ، پایه اول را انتخاب کردم 

اما الان استرس گرفتم و میترسم از پس این پایه بر نیام 

میخواستم نظر شما رو هم بدونم.

سلام انتخابتون بسیار خوب و بجا بوده
موفق باشید
منم اگ بوذم انتخابم همین بود

سلام.من شنیدم پایه پنجم راحتره ولی شما گفتید سخته .موندم چهارم بردارم یا پنجم

سلام بستگی داره با چه پایه ای مقایسه بشه و شرایط دانش اموزا چطوری باشه
کلا بعد کرونا دیگ واقعا نمیشه گفت کدوم پایه اسونه
شاید در پایه چهارم لازم باشه به چندتا دانش اموز الفبا تدریس کنید ...

سلام وقت بخیر خدمت شما بزرگوار

من سال اولی هست که قراره تدریس در مقطع ابتدایی را انشالله شروع کنم،سوالی که از شما بزرگوار داشتم این هست که آیا برای شروع سال اول در شهر خودم که شهر کوچکی هست باشم یا به روستاهای اطراف شهر بروم و با سابقه بیشتر به شهر خودم برگردم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 🌹

سلام مدارس چند پایه روستایی امتیاز خیلی خوبه بهتون میده و در اینده برای نقل و انتقالات و جابه جایی های کلی خیلی به دردتون میخوره ضمن اینکه تجربه خوبی هم هستش و از لحاظ مالی هم به نفعه
اگر مشکل رفت و امد و اسکان ندارید قطعا روستا بهتره

سلام.من سال اول تدریسم هست. به نظرتون پایه دوم برام بهتره یا پایه سوم؟ 

سلام پایه سوم

سلام.من سال اول تدریسم هست. از بین کلاس اول و پنجم.کدام بهتره؟

سلام اگر مدرسه پسرونس پایه اول خوبه و اگه دخترانس پایه پنجم

سلام.وقت به خیر

بنده سال اول تدریسم می باشد. از بین پایه اول و ششم ، کدام مناسب تر میباشد؟

سلام اگر قدرت داستان گویی و طراحی اموزشی خوبی دارید پایه اول
و اگر رسمی تر تدریس می کنید و زیاد اهل کار لمسی (قصه گویی و تدریس فعال و ساخت ابزار اموزشی ) نیستید پایه ششم

با سلام ؛من سابقه ی تدریس در کلاس اول و چهارم را دارم ؛امسال تصمیم گرفتم در پایه ی ششم تدریس کنم .

اما تعدادی از همکاران من را از تدریس در این پایه به علت  انتظارات والدین و سطح توقعات برخی از آنها ؛منع میکنند 

نظر شما چیست ؟

سلام وقت بخیر همکار گرامی
در زندگی و شغل از مشورت با افراد ترسو پرهیز کنید. شما به عنوان معلم نباید از تدریس در هیچ پایه ای واهمه داشته باشید (مگر اینکه به توانایی خودتون ایمان نداشته باشید) پایه ششم پایه ای بسیار اقتصادی و مناسبه
حتما تجربش کنید

سلام.من امسال اولین سال تدریسم هست و ورودی ۹۷دانشگاه فرهنگیان بودم الان بین پایه چهارم و پنجم دو دل افتادم که کدومو انتخاب کنم؟ خیلی استرس دارم از آنجایی که از بچگی به ما گفتن که پایه چهارم سختره نسبت به پنجم...نظر خودم روی پایه پنجمه ...ولی می خواستم نظر شما هم جویا بشم.ممنون میشم راهنماییم کنم برای اولین سال تدریسم که با مشکل مواجه نشم🙏

سلام دوست خوبم
با تکنولوژی و دانشی که امروز معلم بهش دسترسی داره واقعا جای هیچ استرسی باقی نمیمونه برای انتخاب پایه
شما شب قبل تدریس می تونی انواع و اقسام روش های تدریس موضوعتو با یک سرچ کوچک پیدا کنی و با دست پر بری سرکلاس
یک معلم خوب نباید گزینشی کارشو بلد باشه بلکه باید برای تمام پایه ها و موضوعات ابتدایی برنامه داشته باشه
به توانایی هات اعتماد کن و بدون که هیچ فرق قابل توجهی بین تدریس این دو پایه نیست و قطعا موفق میشی اگه با برنامه و دست پر بری سرکلاس

سلام وقت بخیر من یک سال سابقه تدریس در غیر انتفاعی پایه اول رو داشتم برای امسال مدرسه غیر انتفاعی پایه چهارم دروس( فارسی وهدیه وقران) به من پیشنهاد شده با پایه کامل پنجم استاد بنظرتون کدوم برام راحتتره ؟

سلام
خب چون از راحتی حرف زدید دروس پایه چهارم توصیه می شه

سلام امسال اولین سال کاری من هست 

میشه لطف کنید بگید اگر بین سه پایه اول،پنجم و ششم مردد شدم اولویت بندی رو به چه شکل از نظر سهولت کار انجام بدم؟

سلام وقت بخیر
برای سال اول پایه پنجم انتخاب کنید بهتره

سلام ممنون از پاسخ دهی خوبتون، هم مطلب مفیدی گذاشتید هم پاسخ به نظرات بسیار مفید بودند. منم مثل برخی دوستان تجربه اول تدریسم هست امسال در مدرسه دخترانه و انتخابم بین پایه سوم و پنجم هست که با توجه به مطالب اخیر پایه سوم برام بهتره اما احتمال اینکه من را پنجم بگذارند هم کم نیست من فقط یک مشکل دارم از طرفی بیشتر اهل صحبت هستم نمی دونم آیا میتونم با بچه های سوم ارتباط بگیرم یا نه چون بچه های کوچگ تر زبان خاص خودشون رو دارند اما ز طرفی هم کار با نوجوان با توجه به بحران بلوغ کمی بنظر سخت تر میاد اگر در رابطه با شخصیت بچه ها و نحوه ارتباط بفرمایید ممنون میشم. محتوا درسی برای من اولویت دوم هست اولویت اول توانایی ارتباط با دانش آموز است.

سلام وقت بخیر
از دغدغه ی زیباتون بسی لذت بردم
دقیقا در مقطع ابتدایی بحث ارتباط بر هر چیزی مقدم تر است و اصلا هم کار سختی نیست هر چند بحث در این مورد در قامت یک کامنت نمی گنجد خیلی مختصر این تجربه رو در اختیارتون قرار بدم که اگر موفق بشید در کلاس درستون فعالیت استرس زا ( رقابت بین دانش اموزی ، اضطراب نمره ، اضطراب تنبیه ، اضطراب امتحان ) + تقسیم عادلانه توجه و محبت و نگاه مثبت (اگر در یک صفحه اچار دانش اموزی تمام کلمات را اشتباه بنویسد و فقط یک کلمه را درست بنویسد و شما فقط همان یک کلمه را ببینید و تشویقش کنید) در این حد نگاه مثبت :D 
مطمین باشید اهداف اموزشی هم در این بستر ارام کلاسی به حداکثر بلوغ خود خواهد رسید

سلام روزتون بخیر 

من امسال سال اول تدریسم هست و پایه چهارم و به من دادن 

به نظرتون برا سال اول تدریس پایه چهارم مناسبه ؟

سلام بله کاملا مناسبه روش تدریس های چهارم رو از پیچ اینستاگرامی خانم حاتمی می تونید تماما اموزش ببینید

سلام ببخشید من خواستم بدونم پایه سوم سخته یا چهارم

سلام فرق چندانی نداره چهارم حجم کار بیشتره

سلام روز خوش من سال اول تدریسم پایه ی سوم در مدرسه پسرونه بودم.امسال  جا به جایی گرفتم به دختروونه پایه ی اول یا چهارم

به نظر شما برگردم به مدرسه ی پسرونه پایه ی سوم ؟ یا دخترونه باشم اگه برم دخترونه پایه ی اول بهتر است یا چهارم؟

سلام بهتره که تجربه کنید مدرسه دخترونه رو هم
و من پایه اول رو به شما پیشنهاد میدم انتخاب نهایی با خودتونه
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۰۱ , ۱۷:۱۶ پوریا نادعلی زاده

سلام ریاضی پایه چهارم و پنجم خیلی تفاوت دارند از لحاظ سختی؟

سلام خیر 

سلام استاد آموزگار ابتدایی هستم با ۱۵ سال سابقه ، ارشد مشاوره توانبخشی قبول شدم و به تدریس علاقه دارم و توش موفق هستم ، با این مدرک میتونم معلم رابط اختلالات در مدرسه باشم 

سلام همکار عزیز
رابط اختلالات در مدرسه چه نکته مثبتی داره ؟
هدفاتونو بزرگ تر کنید 
انشالله مرکز مشاوره بزنید در شهرتون و اونجا اختلالات یک شهر رو بررسی کنید نه فقط یک مدرسه

سلام خسته نباشید وقتتون به خیر 

ببخشید بنده امسال سال اول تدریسم هست و پایه ششم رو بهم دادن 

به نظرتون برای سال اول تدریس سخت نیست پایه ششم .میشه تدریس کرد ؟؟

چون بنده اولین سالی هست که میخوام پایه ششم رو تدریس کنم یه راهنمایی کنید ممنون میشم ازتون .

سلام وقت بخیر بنده سال اول تدریس هستم وبهم گفتن شش پایه تدریس کنم البته انتخاب دیگری هم هست منتهی راهش دوره بنظرتون شش پایه براسال اول تعداد دانش اموزان کم خیلی دیگه سخت میشه؟🥲

سلام
اصلا نگران نباشید 
از دانش اموزان در تدریس استفاده کنید
برنامه درسی پایه های مختلف رو به صورتی مرتب کنید که مثلا زمانی که شما با کلاس ششم ریاضی کار می کنید بقیه کلاس ها دروسی داشته باشند که نیاز به تدریس معلم کمتر باشه مثلا املا و انشا و فارسی و ... از دانش اموزان پایه های بالاتر برای تدریس به پایه های پایین کمک بگیرید
تجربه خوبیه 
با مطالعه و روش تدریس مناسب قطعا موفق خواهید بود

سلام وقت بخیر من سال اول تدریسمه بین انتخاب دو پایه اول و دوم (مدرسه دخترانه )  تردید دارم.به نظر شما کدوم انتخاب بهتریه؟

سلام چون مدرسه دخترانس و اینقد حس مسئولیت دارید که سرچ کردید برای انتخابتون من پایه اول رو پیشنهاد میدم و مطمینم که موفق خواهید بود 
در تدریس از روش های فعال و جذاب استفاده کنید.

سه شنبه ۱۲ مهر ۰۱ , ۱۰:۴۰ منصور نکویی سیرت

سلام خسته نباشید 

ببخشید بنده سال اول تدریسم هست و پایه اول رو بهم دادن به نظر شما میشه سال اول تدریس از عهدش براومد.؟

سلام ممنون
بله چرا که نشه 
رو روش تدریس و روش مدیریت کلاستون کار کنید
از تدریس های فعال استفاده کنید و  بچه ها رو در تدریس درگیر داستان و نقش و فعالیت کنید حتما موفق خواهید شد

سلام وقت بخیر

من دانشجو معلم هستم و اولین سال تدریسمه و پایه دوم رو انتخاب کردم و راستش الان که پیام های شما و همکاران رو میخوندم افسوس میخورم که چرا پایه سوم رو انتخاب نکردم و یا حتی دوره دوم که بچه ها بزرگترن و راحت‌تر مسائل رو درک می‌کنن و فهمیده ترن، در بحث مدیریت کلاسی واقعا دچار مشکلم با این که دخترن ولی بسیار شیطون و پر و جنبش جوشن قوانین کلاس رو فوری فراموش میکنن روش جریمه مناسب رو میشه لطفا پیشنهاد بدید

سلام 
خودتونو جریمه کنید و مطالعه بیشتری در زمینه مدیریت کلاس داشته باشید
اموزش در پایه دوم نیازمند تمرین و تکرار بیشتریه و صبر شما رو میطلبه
انرژی بچه ها رو در روش های نوین تدریس خودتون تخلیه کنید 
هر چه به توانایی های خودتون بیفزایید از علاقتون به جریمه و تنبیه کم میشه پس بیشتر تمرکز روی توانایی های خودتون باشه

سلام خدمت شما بنده سال اول تدریسمه و بالاجبار کلاس دوم با ۲۸ دانش اموز رو به من دادن قبلا کلاس ششم هم بودم در ششم خیلی راحت بودم اما الان که دومم خیلی برام سخته اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم اصلا نمیتونم درس بدم همش استرس دارم سردرد گرفتم کلا زندگیم به هم ریخته خواهش چون محل خدمتم یه شهری دیگه‌س روزی ۱۰۰ کیلومتر میرم سر کار ۱۰۰ کیلومترم برمیگردم خواهش میکنم یه راهنمایی کنین که با این قضیه کنار بیام

سلام همکار عزیز
خوشحالم که دغدغه اموزش رو دارید
اما این ضعف خودتونو بپذیرید و ازش فرار نکنید
شما نباید در دنیای امروز یک معلم تک بعدی باشید که 30 سال در یک پایه انتظار داشته باشه بمونه
از این فرصت استفاده کنید و در پایه دوم خودتونو قوی کنید و یکبار برای همیشه به این استرس و اضطراب که ناشی از عدم اشناییه پایان بدید
پیشنهاد من :
جلو رفتن بر اساس بودجه بندی 
مطالعه قبل از تدریس
مشاهده روش تدریس های پایه دوم در اینترنت قبل از تدریس
تقویت روش تدریس های خودتون 
مجموع اینا باعث اعتماد به نفس شما در تدریس میشه و قطعا تدریس موفقی خواهید داشت

سلام‌.وقتتون بخیر

امسال سال اول تدریسمه و معلم پایه پنجم هستم.روحیه م تو محیط مدرسه کمی رسمیه و خووم فکر میکنم بیشتر به درد دوره دوم میخورم.مشکلی که دارم اینه که دانش اموزان من پایه ریاضی ضعیفی دارن.نصف کلاس خوبن.نصف کلاس ضعیف و سر زنگای ریاضی من خیلیییی انرژی مصرف میکنم تا یادبگیرن ولی نصف کلاس هیچ تمرین و تلاشی نمیکنن و هر موقع ازمون گرفتم ، ۵۰ درصد یادگرفته بودن ۵۰ درصد هم ن!!!

ادم خستگی تو تنش میمونه

واسه همین ترجیح میدم سال دیگه دوم یا سوم برم

به نظرتون کدومش بهتره؟

سلام و وقت بخیر
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
یادگیری ریاضی و فارسی و ... هدف اموزش و پرورش ابتدایی نیست شما همین که بتونید شهروند مطلوبی تربیت کنید و یک قدم به جلو حرکت بدین بچه ها رو کافیه
عملکرد مثبتتون در درس های دیگه  رو فدای یک درس (ریاضی ) نکنید 
نیمه پر لیوان رو ببینید 
شما مناسب دوره دوم هستید و ضعف دانش اموزان رو نباید به خودتون نسبت بدید کلا نسل امروز به واسطه ی برخی اتفاقات در ریاضی ضعیف هستند و این دلیل مناسبی برای رفتن به پایه های دوم و سوم نیست

سلام

لیسانس روانشناسی دارم و چندسال مربی مهد بودم

الان میخواهم کلاسهای ضمن خدمت رو برم و نمیدونم بین پیش دبستانی و پایه اول تا ششم کدام دوره رو بگذرونم

استخدام  برام مهمه چون میخواهم حتما سال دیگه معلم باشم.کدوم مقطع برای نیروی آزاد استخدام بیشتری داره

 

سلام پایه تحصیلی تفاوتی در استخدام نداره ولی مقطع ابتدایی نیاز بیشتری داره از متوسطه

سلام وقت شما بخیر

من دومین سال تدریسم رو میگذرونم و هر دوسال پایه چهارم بودم

درس هاش شیرین و خوبه...اما حجم درس ها بسیار زیاده

من فقط باید دانش آموزان رو ساکت نگه دارم و درس بدم و تمرین و تکرار کنم تا براشون جا بیوفته... ۴۴  تا دانش آموز هم دارم

حجم درس ها و تعداد دانش آموزان اذیت می‌کنه

 

به نظر شما سال بعد پایه سوم برم؟ 

با توجه به اینکه پایه چهارم دستم اومده

و کتاب ریاضی سوم رو نگاه کردم حجمش خیلی کمتر از چهارم به نظرم نیومد.

 

به نظر شما چه کنم؟ 

بمونم چهارم؟ یا برم سوم ؟! ... سوم خیلی ساده تره ؟

 

سلام وقت بخیر خسته نباشید
به نظر من تمام پایه ها رو یکسال تجربه کنید هم برای تسلطتتون بر ابتدایی خوبه و هم پایه مورد علاقتونو کشف می کنید

سلام وقت بخیر من الان اراموز هستم در مدرسه ابتدایی چگونه رفتار و کارایی از خودم نشون بدم تا منم به عنوان یک معلم قبول کنند  و صاحب شغل شوم ممنون میشم بگین 

سلام وقت بخیر من رشتم مترجمی زبان هست لیسانس میخوام اموزگار اربتدایی شم وازمون استخدامی شرکت کنم میتونم شرکت کنم یا نه
و اگه بخوام ارشد بخونم چی بخونم تا بتونم اموزگار ابتدایز رسمی شم
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۰۲ , ۰۱:۲۸ فاطمه ابراهیم پور

سلام خسته نباشید و خدا قوت

ببخشید من سال اول تدریسم هست انشالله میخواستم ببینم راحت ترین پایه و سبک ترین پایه برای من کدوم میتونه باشه؟!

ممنون از سایت مفیدتون ..

  1. سلام خیلی عالی است خیلی ازتون ممنون
  2. ازتون کمک می خوام که من چه پایه ای ​​​را 
  3. انتخاب کنم دوست دارم مثلا درگیر کار زیاد 
  4. نباشم پایه آسان باشد و سرکار با دانش آموزانی 
  5. که درس یاد ندارند نباشم  حجم زیاد درسی 
  6. وکاری نداشته باشد  وقتم برای زندگیم آزاد باشد 

 

  1. سلام خیلی عالی است خیلی ازتون ممنون
  2. ازتون کمک می خوام که من چه پایه ای ​​​را 
  3. انتخاب کنم دوست دارم مثلا درگیر کار زیاد 
  4. نباشم پایه آسان باشد و سرکار با دانش آموزانی 
  5. که درس یاد ندارند نباشم  حجم زیاد درسی 
  6. وکاری نداشته باشد  وقتم برای زندگیم آزاد باشد 

 

سوم

سلام و عرض ادب.یه سوال داشتم

بنده اولین سال تدریسم هست و داره به پایان میرسه ، امسال پایه پنجم بودم ؛ با تموم سختی ها و شیرینی هاش میخوام تغییر پایه بدم و برم پسرونه سوم

سوم بهتره یا دوم؟

 

سلام وقت بخیر
پایه سوم بهتر و راحت تره

سلام وقت بخیر من در ازمون استخدامی قبول شدم مهر سال اول تدریسم هست دختر کوچک یک ساله هم دارم که بعد مدرسه و کار نیاز به مراقبت داره با توجه به این موارد و نداشتن تجربه تدریس و اینکه وقت  کافی هم برای مرور شب قبل تدریس ندارم کدام پایه برای من مناسب تره؟ممنونم

سلام 
فرقی چندانی نمیکنه 
شرایط هر مدرسه و هر جنسیت متفاوت هستش بستگی به کلاستون داره
ولی خب می تونید از پایه سوم شروع کنید

سلام ممنون از توضیحاتتون در کل با نظرات شما موافقم ولی در مورد پایه ی چهارم خیر

بنظر من که تجربه ش رو داشتم و نظر اکثریت همکارانم چهارم سخت‌ترین پایه ست 

سلام بله ممنون از نظرتون
مدرسه به مدرسه و فرد به فرد این سختی و اسونی می تونه تغییر کنه

سلام روز بخیرر من 10 سال در ابتدایی تدریس کردم و الان احساس میکنم خیلی خسته شدم. میخوام برم معاونت به نظر شما کار درستی میکنم؟ 

سلام اره تجربه خوبیه حتما این کارو بکنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
در این کشتی درآ، پا در رکاب ماست دریاها مترس از موج، بسم الله مجراها و مُرساها

این سایت در چهار زمینه زیر فعالیت خود را در بهمن ماه 1395 اغاز کرد به امید ان که ماحصلش بتابد بر فرزاندن غیور ایران زمین

اندیشه های برتر در حوزه آموزش و پرورش
نمونه سوالات استاندارد
اخبار اموزشی
الفبا پلاس را در اینستاگرام دنبال کنید: alefbaplus@
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan